מאיר סובל כתב:בטור השלישי את חמיו של רבי אלחנן וסרמן רבי מאיר אבוביץ'.
אמסטרדם כתב:מאיר סובל כתב:בטור השלישי את חמיו של רבי אלחנן וסרמן רבי מאיר אבוביץ'.
לא אטלס?
מחולת המחנים כתב:בטור השמאלי: ר' שמואל פריד רב בוילנה - בנו של רבי חיים הלל פריד מוולאזין.
מעניין ששמו של רי"ל דון-יחיא ממייסדי המזרחי נפקד מרשימה זו.
חשבה לטובה כתב:מחולת המחנים כתב:ועוד ר' תנחום גרשון בליאסטיצקי
יוסף שרייבער כתב:מי יכול להעתיק את כל השמות ומקום כהנותם לטובת הציבור?
יוסף שרייבער כתב:מי יכול להעתיק את כל השמות ומקום כהנותם לטובת הציבור?
מיללער כתב:מז. מאיר רובינזון אב"ד בראדישקביץ
כלבאשבוע כתב:מיללער כתב:מז. מאיר רובינזון אב"ד בראדישקביץ
חתנו הוא הגאון הרב חיים בן ציון נטולוביץ זצ"ל
אמסטרדם כתב:יוסף שרייבער כתב:מי יכול להעתיק את כל השמות ומקום כהנותם לטובת הציבור?
מי אם לא ר' יעקב בעריש..
יוסף שרייבער כתב:רבי יעקב בעריש הי''ד אכן היה מפורסם גם במידת החסד שלו.
מתפעל כתב:לגבי הגאון רבי יצחק שמלקיש זצ"ל
קראתי בערכו בויקיפדיה:
"תמך ברעיון הציוני והיה בין 67 גדולי תורה מרחבי אירופה שחתמו על הצהרת היסוד של תנועת המזרחי, שביניהם היו גם הרבנים שלמה הכהן (ה"חשק שלמה") וחנוך אייגש (ה"מרחשת") מוילנה".
לא מביאים שום מקור לזה.
האם יש צילום מהצהרת היסוד והחתימות?
מעניין אם יש עוד רבנים ידועים כאלה ברשימה של 67 מגדולי ישראל.
לא מדובר מהכרוז שהוא כאן מתרפ"ד אלא כרוז מתרס"ב, שנת ייסוד המזרחי.
האם ניתן להשיג צילום של אותם רבנים תומכים?
הרה"ק מגור שליט"א אמר אז בפה מלא, כי אף שלבו איננו הולך אחרי הציוניות ואין דעתו מסכמת לה, ואם ישאלנו איש על דעתו בזה לא יכחידנה תחת לשונו, בכ"ז חלילה לו לצאת נגד הציוניות. ורק בוקרי סריקי תלו בו אלה שאומרים כי בדעתו לעשות איסור על הציוניות.
והרה"ק מקאצק שליט"א (אשר מקום מושבו עתה בפילאב) דבר טובות על הרעיון.
בנו של הה"ק מסוחיצאב [הכוונה לה'שם משמואל' בנו של ה'אבני נזר'] גם הוא הרב לדבר בשבח הרעיון.
ב"ה (ה') [ב'] קדושים י"א למב"י (תרס"א) [תרנ"א] גור. [את פרט השנה תיקנתי על פי שו"ת אבני נזר יו"ד ח"ב סימן תנ"ד, את יום השבוע על פי קביעת השנה הנ"ל. אך יתכן גם שצ"ל ד' קדושים תר"נ]
החיים והשלום לכבוד אהובי מחו' הרב הגדול המפורסם בנש"ק קדוש יאמר לו כקש"ת מו"ה ישראל שליט"א.
את מכתב כ"ת שיחי' קבלתי בצירוף הפלפולא בדבר הלכה. ושמחתי בראותי כ"ת מטייל בש"ס ופוסקים ארוכות וקצרות. והנני למלאות רצונו להגיד דעתי הקלושה בזה בענין הלכה ובענין מעשה בקצרה. בוודאי מי שיש בו קצת י"ש ומקבל ע"ע לשמור ולקיים מצות התו"מ ויודע בנפשו שגם ב"ב לא ימחו בידו אין לו לחוש. ולמצוה יחשב לו. והגם שעלי' זו שלא לשמה יחשב נוכל לומר מתוך שלא לשמה בא לשמה, אך מי שאינו בטוח בנפשו לקיים המצוות כי רבים המה מתנות עניים ומעשרות עולה כחמש מן התבואות ויותר והעולה על כולנה שנת השמטה שהוא נסיון גדול לפ"ד בפרט אם כל מחייתם יהי' רק מתבואות הארץ לכן לא בנקל לביא עצמו לידי נסיון בזה בפרט מ"ש כ"ת שי' להתיר גם להאנשים מתנהגים בפריצות במדינות הללו על סמך שהעולה לשם יכניע א"ע וכו' חס לי' לזרעא דאבא למימר הכי והלא כל עליותיו אינו אלא לרעות א"ע מחמת שפרנסתן דחיקא בכאן, ובטח שמע כ"ת שי' מהכתות הפריצים הרשעים שנתפשטו בא"י ובירושלים אוי לאזנים שכך שומעות לכן בזה בוודאי יש חשש איסור לפע"ד כ"ז כתבתי להלכה.
ועתה אני כותב למעשה לאשר כ"ת שי' רצונו להשתדל בזה להסב לבות ב"י לעלות לשם מהראוי שלא לסמוך א"ע על המעשה רק לשלוח לשם מקודם איזה אנשים בעלי דעת שיהי' שמה לפחות איזה חדשים שיוכלו לראות אם באופן להחיות א"ע מצמיחות האדמה כי אינו דומה שמיעה לראי' וגם הלא הרבה אביונים בא"י למה לא יעשו גם המה כן ועכ"פ צריכין מקודם לשאול לאנשים מכירים אשר יושבים שמה כמה שנים לשמוע מה בפיהם בזה, ואשר נראה מכ"ת כי נעשה השתנות שמה שהארץ מצמחת בברכה יתירה ממה שהי' לפנים אנכי לא שמעתי מזה וזה יכולין להתוודעות מאנשי א"י.
ומה שבא עוד בדברי כ"ת שי' שכשיתקבצו רוב מב"י כריבוא ואלף וכו' דברי תימא הם שעל כזה נאמר אל יתהלל חוגר כמפתח ולא נוכל לצרף זאת להתיר לעלות לא"י, והקב"ה ישיב שבותנו במהרה ויעלנו לציון ברננה וישמחנו כימות עניתנו, כה דברי ידידו ומחו' הדו"ש הק' ארי' ליב מפה ק"ק גור.
מתפעל כתב:יישר כח, מעניין ביותר.
בעלי חלדי יש סיפור יפה מיהודי חסיד גור שנתפס לציונות ונכנס לרבי השפת אמת לשאול אם מותר להיות ציוני, הרבי לא ענה לו מיד, וליוה אותו לדלת, ולפני שנפרד ממנו אמר לו בלחישה: הציונים זה קשר של רשעים ומרשעים אף פעם לא יכול לצאת דבר טוב.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 247 אורחים