דוד העיתונאי כתב:מה לך כי נפלאת על ר"מ פישטיין שדוחה גירסאות שלא מתקבלות על דעתו דעת תורה אמיתית.
הלא כבר בלשון המקרא יש שינוי גירסה. שבתורתו של רבי מאיר כתוב כתנות אור בא'. וגם היום נדמה לי שבס"ת של התימנים יש אות אחת שונה.
במשניות, יש הרבה שינוייי גירסאות. שמכוח סברא הגמרא משנה את הגירסא, חיסורי מחסרא, מאן דתני... לא משתבש וכו'. דיונים שלמים עפ"י סברא האם ניתן לקיים הגירסא במשנה, או בברייתא. ואח"כ הראשונים דנו בגירסאות הגמרא עפ"י סברא.
זה סדר התורה מאז ומעולם.
ומה שהביאו לשון הגר"מ פינשטיין שאין לו שום מקור חיצוני חוץ מלשונות הראשונים והתורה. אדרבה, ידוע שהיה נזהר שלא לקרוא שום עיתון, עלון, וכל טקסט שאינו של תורה. כדי לשמור על דעתו שתהא דעת תורה. ולכך נראה שהתכוון שאין לו מקור חיצוני, אך כיון שדעתו הייתה כ"כ נקיה סמך עליה לשנות הגירסא.
רב דוד,
הנה תמונה של הגר"ם פינשטיין קורא בעיתון. אך בודאי צדקת שהגר"מ לא היה הראשון לדחות גרסאות עפ"י סברא [אך דיש עוד מקום לפלפל בחסורי מחסרות - וע"פ שיטת הפאת השולחן וכדו'], ושזה דבר חשוב ומקובל כבר לדורי דורות.
בעיקר הנושא, עוד מקרא מעניינת שהגר"מ דוחה כתבי יד על פי סברתו נמצא בתשובותיו לי"ד חלק ב' סימן ז.