במתני' שקלים א, ה: הנכרי והכותי ששקלו אין מקבלין מידן וכו' וכן הוא מפורש על ידי עזרא שנא' לא לכם ולנו לבנות בית לאלוקינו.
בפשטות הא דאין מקבלין שקלים מנכרים הוא מטעם הקרא שמביא במתני' ובפרט שמשיירי הלשכה בונים חומת העיר ומגדלותיה ומחזקין את בדק הבית שעל זה נאמר הפסוק לא לכם ולנו לבנות, וכן היא מפורש בשקלים ד: א"ר סימון מעתה אין מקבלין מהן לאמת המים ולחומות העיר ומגדלותיה, וכ' בקרב"ע מעתה: כיון דכתיב לבנות בית אבנין הבית קפיד קרא א"כ ה"ה לצרכי ירושלים אין מקבלין מהן כדכתיב ולכם אין חלק בירושלים.
אבל התפאר"י כתב בטעם הדבר וז"ל: דאינו נאמן למסור יפה יפה. מנ"ל להתפא"י הא, ולמה נטה קו מפשטות המשנה?