הודעהעל ידי כדכד » ד' פברואר 22, 2017 10:44 am
המושג של עביד איניש דינא לנפשיה הוא במה שידוע שהוא לנפשיה ומותר לו להגן על רכושו וגם במקלות אבל זה לא מתיר לו לתפוס במה שאיננו יודע שהוא שלו. לכן ל"תקפו כהן" שהוא עצמו מסופק אין שום שייכות, אם יש שייכות לתפיסה זה בשנים אוחזין והאחד יודע שהוא שלו בודאי אז יש מקום לומר ש"עביד איניש דינא לנפשיה" מתיר לו לתפוס ולתקוף, אבל הדיון בגמרא אינו אם מותר לו אלא מה הדין אם עשה כן והשני שתק ולבסוף צווח