שבטיישראל כתב:חד וחלק כתב: על שערי ימי הפסח של הרב טשזנר.
להרב טשזנר יש עוד בעיה - אם לא ידוע טעמא של מנהג אז הוא פשוט "מייצר" טעם חדש !! טרי מהתנור !!
מה לעשות ... אין תחליף לטור ושו"ע ונו"כ, הלבוש והא"ר, וספרי המנהגים הקדמונים (מהרי"ל, מהרא"ק, מהרא"ט)
תולעת ספרים07 כתב:ספר חג המצות הוא ספר עב כרס מאוד כאלף דף והמחבר יושב בהר כנען ליד צפת ועוסק בתורה והוא פלא.
תולעת ספרים07 כתב:והוא היה פלא מהל"ו צדיקים, ומה גדולה שמחתי שזכיתי להכירו כאשר כל רז לא אניס ליה בהלכות הפסח, ולאו דווקא בהלכות הפסח.
ואפשר שיש חיוב להספידו כהלכה וכידוע מה גדול העונש על ת"ח שלא נספד כהלכה.
ואם יש למישהו איזהו סיפור עובדה ומעשה ממנו יעשה עמי חסד כאשר לבי נוקפי שמא לא נספד כהלכה.
איש_ספר כתב:המחבר הגה"צ ר' יהושע כץ זצ"ל מארה"ב יש היודע מי הם צאצאיו ופרטיהם? (על מנת לקבל את רשותם להכנסת הספר למאגר)
תולעת ספרים07 כתב:ככלל איני מבין לשם מה השואל מחפש ספר שיקיף את כל הלכות הפסח והרי בזמנינו אין מגעילין כלים לפסח
לפני כשנה הוציא את השער אפרים בתכלית הפאר וההדר.בר ששת כתב:ואם כבר ספר מרהיב, שבאמת יוסיף ידע לכל אחד ואחד מהחברים, הוא הספר המדהים 'כהלכות הפסח' שיו"ל השנה במהדורה חדשה ומפוארת מאוד.
הספר נכתב על ידי הרה"ג רבי מיכאל אריה ראנד שליט"א מאשדוד, נכדו חביבו של מרן הפני מנחם מגור זי"ע. (מוכר בזכות מאמריו ובזכות הספרים הרבים שנטל חלק בעריכתן. ביניהם יוזכר: קדושת לוי החדש, וספרי הגאון מפלאצק מהר"ל צינץ המפוארים).
ראיתי לאחרונה בספש"צ, בשם אחד מצדיקי החסידות, טעם שנהגו לאכול שרויה באחרון של פסח, משום שהקב"ה מתאווה לברכת מזונות של ישראל, שאינה מצויה בפסח. ע"כ ודפח"ח.בר ששת כתב:אם לנקוט דוגמא אחת קטנה, שעבורי היתה מילתא דתמיה ומדכרא לי, בבית הא"א היו מכינים עוגת מזונות שנאפתה מפירורי מצה שמורה, טבולים במי-פירות. (בהסכמתו של הגר"א פישר מניו יורק, מופיע, שהיה נעשה לפני שעה שישית כצירוף נוסף) והוא פלא
חשבתי שהעוקץ מובן מאליו...בר ששת כתב:אם בהודעתי נתלה, הרי שתגדל הקושיא ותתעצם, שהרי הוראנו לדעת כי גם הא"א בירך מזונות...
איש_ספר כתב:בר ששת כתב: בספש"צ, בשם אחד מצדיקי החסידות, טעם שנהגו לאכול שרויה באחרון של פסח, משום שהקב"ה מתאווה לברכת מזונות של ישראל, שאינה מצויה בפסח. ע"כ ודפח"ח.
תולעת ספרים07 כתב:עניין מזונות על מצה בריי אינו קשור לזה שהרי גם על מצות אנו מברכים מזונות ראה שדי חמד ועוד - בלעדי בפסח כיון שהוא עיקר מאכלו של אדם. - והדבר פשוט שמצות נחשב לפת הבא בכיסנין. ובעניין מצה שרוייה יתכן ואני מאלו החסידים שהתלכדו סביב החזו"א או דילמא נהגנו כהגרי"ז שהקפיד על מצה מבושלת משום דברי הרמב"ם בלחם עוני.
איש_ספר כתב:ועדין לא הבנתי מה כל זה קשור לכאן, וכי המברכים מזונות על מצה כל השנה ובפסח מברכים עליה המוציא, אזי מצה בריי מברכים עליה מזונות?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 49 אורחים