ממרומי היער כתב:תעיין בתשובה הראשונה בספר תרומת הדשן.
כדכד כתב:יש תשובה בדברי יציב לאחד ששאל אותו אם אין לו מנין במוצ"ש בזמן ר"ת אם עדיף שיתפלל ביחידות בזמן ר"ת או במנין בצאת השבת שלפי הגאונים וכל יום היה נוהג השואל להתפלל במנין לפני זמן ר"ת ולקרוא ק"ש אח"כ. הדברי יציב עונה שבמוצ"ש עדיף שלא לעשות כן, אך לשיטת הדברי יציב שזמן ר"ת הוא צה"כ מדינא הרי שתפלת ערבית לפני כן דינה כתפלה מפלג המנחה ומוכח מזה שגם הוא סובר שהמתפלל לפני צאה"כ יקרא ק"ש אח"כ (ונדמה לי שקורא עם הברכות בתפלה).
כיון שבקשת מקורות באחרונים הפניתי לשם אך איני זוכר היכן בדברי יציב
לעומקו של דבר כתב:כדכד כתב:יש תשובה בדברי יציב לאחד ששאל אותו אם אין לו מנין במוצ"ש בזמן ר"ת אם עדיף שיתפלל ביחידות בזמן ר"ת או במנין בצאת השבת שלפי הגאונים וכל יום היה נוהג השואל להתפלל במנין לפני זמן ר"ת ולקרוא ק"ש אח"כ. הדברי יציב עונה שבמוצ"ש עדיף שלא לעשות כן, אך לשיטת הדברי יציב שזמן ר"ת הוא צה"כ מדינא הרי שתפלת ערבית לפני כן דינה כתפלה מפלג המנחה ומוכח מזה שגם הוא סובר שהמתפלל לפני צאה"כ יקרא ק"ש אח"כ (ונדמה לי שקורא עם הברכות בתפלה).
כיון שבקשת מקורות באחרונים הפניתי לשם אך איני זוכר היכן בדברי יציב
דברי יציב סימן קל"ד עיי"ש. אבל לא הבנתי איך מעכת"ר מוציא מזה מש"כ.
ואגב שהזכרת תשובה זו, יש הרבה לעמוד על דבריו לענ"ד. הוא מסיק שם להתפלל ביחידות במקרה כזה. היינו למי שנמצא באר"י ויש לפניו במוצ"ש מניין רק בזמן הגאונים. הוא מתבסס על דברי מהרש"ל שכותב שהיום לא להתפלל של מוצ"ש בשבת כי יש לחשוש שיבואו להקל במלאכה, ועושה מזה "חשש דאורייתא". ואחרי שנהיה "חשש דאורייתא", ואז יש לנו זמן ר"ת שהוא ג"כ "ספק דאורייתא", וא"כ נפל חשש דאורייתא בספק דאורייתא, ודוחה תפילה בציבור.
והרבה ילע"ד כמבואר בהודעה הבאה.
כדכד כתב:לעומקו של דבר כתב:כדכד כתב:יש תשובה בדברי יציב לאחד ששאל אותו אם אין לו מנין במוצ"ש בזמן ר"ת אם עדיף שיתפלל ביחידות בזמן ר"ת או במנין בצאת השבת שלפי הגאונים וכל יום היה נוהג השואל להתפלל במנין לפני זמן ר"ת ולקרוא ק"ש אח"כ. הדברי יציב עונה שבמוצ"ש עדיף שלא לעשות כן, אך לשיטת הדברי יציב שזמן ר"ת הוא צה"כ מדינא הרי שתפלת ערבית לפני כן דינה כתפלה מפלג המנחה ומוכח מזה שגם הוא סובר שהמתפלל לפני צאה"כ יקרא ק"ש אח"כ (ונדמה לי שקורא עם הברכות בתפלה).
כיון שבקשת מקורות באחרונים הפניתי לשם אך איני זוכר היכן בדברי יציב
דברי יציב סימן קל"ד עיי"ש. אבל לא הבנתי איך מעכת"ר מוציא מזה מש"כ.
ואגב שהזכרת תשובה זו, יש הרבה לעמוד על דבריו לענ"ד. הוא מסיק שם להתפלל ביחידות במקרה כזה. היינו למי שנמצא באר"י ויש לפניו במוצ"ש מניין רק בזמן הגאונים. הוא מתבסס על דברי מהרש"ל שכותב שהיום לא להתפלל של מוצ"ש בשבת כי יש לחשוש שיבואו להקל במלאכה, ועושה מזה "חשש דאורייתא". ואחרי שנהיה "חשש דאורייתא", ואז יש לנו זמן ר"ת שהוא ג"כ "ספק דאורייתא", וא"כ נפל חשש דאורייתא בספק דאורייתא, ודוחה תפילה בציבור.
והרבה ילע"ד כמבואר בהודעה הבאה.
המסקנה שלי היא מזה שהוא אומר שבחול כן יתפלל עם הצבור כולל ק"ש וברכותיה ויקרא ק"ש אחרי הזמן לשיטתו שוב וזאת משום שהזמן עד זמן ר"ת לשיטתו הוא מפלג המנחה ומכאן שלשיטתו המתפלל ערבית מפלג המנחה קורא ק"ש וברכותיה וסומך גאולה לתפלה אע"פ שאינו יוצא בזה ידי קריאת שמע.
לעומקו של דבר כתב:אני צריך מהפוסקים, ולא מהראשונים.
לעומקו של דבר כתב:אני מגיב מהר
לעומקו של דבר כתב:מהר לפני שתמשיך בהטפות.
לעומקו של דבר כתב:לצורך הנושא הייתי צריך מובאות מפוסקים אחרונים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 496 אורחים