חכם באשי כתב:זכרוני שהרמב"ן בפירושו לתורה כותב, שעיקר קיום המצוות הוא בארץ ישראל.
והנראה אלי מדעת רבותינו שלמד אברהם אבינו התורה כלה ברוח הקדש ועסק בה ובטעמי מצותיה וסודותיה, ושמר אותה כולה כמי שאינו מצווה ועושה, ושמירתו אותה היה בארץ בלבד, ויעקב בחוצה לארץ נשא האחיות, וכן עמרם, כי המצות משפט אלהי הארץ הן, אף על פי שהוזהרנו בחובת הגוף בכל מקום (קדושין לו ב). וכבר רמזו רבותינו הסוד הזה (בספרי דברים פסקא מג), ואני אעירך בו בעזרת השם (ויקרא יח כה, דברים יא יח). והמצבה מצוה שנתחדשה בזמן ידוע היא, כמו שדרשו (בספרי) באשר שנא ה' אלהיך (דברים טז כב), ששנאה אחר היותה אהובה בימי האבות: (רמב"ן פ' תולדות)
גימפעל כתב:בספר 'אך פרי תבואה' להרה"ק מליסקא פ' ראה בד"ה ראה וכו' (השני) מביא בשם ספר התניא דמה שחייבה התורה כרת לאוכל חמץ או חלב זה דווקא בא"י דשם לא היה להם חיות רק מהקדושה אבל בחו"ל יכול להתקיים אפי' אם ח"ו הוא עובר על התורה.
אם יודע אי מי מקורו בספר התניא ?
נ"ב כדי להביא גאולה לעולם - ראיתי הנ"ל בקובץ 'עץ חיים' באבוב עמ' שמט
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 34 אורחים