הנה בימים שאין גומרין בהם את ההלל כימי חוה"מ ויום טוב אחרון של פסח וכיוצא בזה, מדלגין על אמירת לא לנו ה' וכן על אהבתי כי ישמע ה' וגו'. וזה אומר דרשני למה מדלגין דווקא פרקים אלו.
ונראה לומר בזה דבר חדש בס"ד, לפי דברי הגמ' בפסחים קיח,א: וכי מאחר דאיכא הלל הגדול, אנן מאי טעמא אמרינן האי...רב נחמן בר יצחק אמר מפני שיש בו מילוט נפשות של צדיקים מגיהנם שנאמר אנה ה' מלטה נפשי. חזקיה אמר מפני שיש בו ירידתן של צדיקים...ירידתן דכתיב לא לנו וגו', יעו"ש.
ולפי"ז נראה דכיון דכל יחודו ומעלתו של הלל זה נמצא בשני פרקים הללו, ע"כ בדילוגן שפיר אין לך הלל חסר מזה, ועי'.
אשמח לדעת מדברי קדמונים בזה בכל חלקי פרד"ס.