רון כתב:אודה למעיינים שיחיו אם בהקשר לזה יבארו לי את קושיית תוס' בב"ק י' א' שהק' למה לי קרא למעט דשור ולא אדם, תיפו"ל דבעינן והמת יהיה לו מי שהמת שלו, ואדם אסור בהנאה וממילא לא קרינן ביה והמת יהיה לו.
והנה אני בצע"ר שאיני מבין כלל, הלא אם היה חיוב לשלם על מיתת אדם בבור, הרי שיורשיו הם התובעים על מיתתו, והנה זה ודאי שאין המת שייך ליורשים כלל, ומה שייך למעט שכיון שאסור בהנאה אין המת שלו, הרי בלא"ה אין המת של יורשיו ומה שייך קנין בגוף האדם, הלא אף לעצמו אינו שייך
סטפנסקי כתב:אם מת היה מותר באכילה למי שייך הבשר? וודאי ליורשיו!! אלא למי ? אם אדם הוציא כליה והוא רוצה למוכרה וודאי היא שלו ומן הסתם אם ימות של יורשיו
סגי נהור כתב:סטפנסקי כתב:אם מת היה מותר באכילה למי שייך הבשר? וודאי ליורשיו!! אלא למי ? אם אדם הוציא כליה והוא רוצה למוכרה וודאי היא שלו ומן הסתם אם ימות של יורשיו
אדם אינו הבעלים על גופו ובשרו, ולכאורה אין שום היתר לאדם להוציא איבר מגופו לצורך מכירתו.
סטפנסקי כתב:סגי נהור כתב:סטפנסקי כתב:אם מת היה מותר באכילה למי שייך הבשר? וודאי ליורשיו!! אלא למי ? אם אדם הוציא כליה והוא רוצה למוכרה וודאי היא שלו ומן הסתם אם ימות של יורשיו
אדם אינו הבעלים על גופו ובשרו, ולכאורה אין שום היתר לאדם להוציא איבר מגופו לצורך מכירתו.
אחרי שהוציא למי זה שייך?
סטפנסקי כתב:אם מת היה מותר באכילה למי שייך הבשר? וודאי ליורשיו!! אלא למי ? אם אדם הוציא כליה והוא רוצה למוכרה וודאי היא שלו ומן הסתם אם ימות של יורשיו
רון כתב:סטפנסקי כתב:אם מת היה מותר באכילה למי שייך הבשר? וודאי ליורשיו!! אלא למי ? אם אדם הוציא כליה והוא רוצה למוכרה וודאי היא שלו ומן הסתם אם ימות של יורשיו
אם היה מותר באכילה בשר אדם לאחר מיתתו, האם שייך ליורשיו? ודאי שלא ליורשיו!! הלא אינם יורשים אלא את ממונו, אך גופו אינו שלו, ואין זה קנינו, ומה דפשיטא ליה למר שליט"א, פשיטא ליה להיפך הגמור!
סטפנסקי כתב:רון כתב:סטפנסקי כתב:אם מת היה מותר באכילה למי שייך הבשר? וודאי ליורשיו!! אלא למי ? אם אדם הוציא כליה והוא רוצה למוכרה וודאי היא שלו ומן הסתם אם ימות של יורשיו
אם היה מותר באכילה בשר אדם לאחר מיתתו, האם שייך ליורשיו? ודאי שלא ליורשיו!! הלא אינם יורשים אלא את ממונו, אך גופו אינו שלו, ואין זה קנינו, ומה דפשיטא ליה למר שליט"א, פשיטא ליה להיפך הגמור!
אדם בחייו אולי לא שייך לעצמו כיוון ששייך לאלוקים אבל לאחר מותו על הצד שהיה מותר בהנאה הרי הוא כבשר בעלמא ואף בחייו אם יתלש ממנו איבר שכבר אין לו תפקיד בוודאי שהוא שייך לאדם ואטו הפקר הוא?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 182 אורחים