ראיתי כעת בשו"ת שומע ומוסיף פורים מהגרש"ד דבילצקי שליט"א [י"ל השנה במהד' מצומצמת ע"י תלמידיו], שדן בדבר "מגילה מצויירת" מכמה אנפי.
ובעיקר ממה שנראה לכא' כעין סתירה בשו"ע ובמ"ב בס' תרצ"א שבסע' א' כתב בסתם שמגילה שלא עיבדו אותה לשמה כשירה וכדעת הרמב"ם, ורק בי"א כתב שי"א שהיא פסולה כדעת ר"ת שהובאה בטור, שמשווים מגילה לס"ת לכל מילי שלא נא' בה להדיא שהיא כאגרת. ובשעה"צ ס"ק ד' כתב ע"פ פרמ"ג שלכתחילה לא יברך עליה.
לעומת כן שם בסע' ט' פסק להכשיר בסתם מגילה נקודה ושנכתבו ברכותיה בתוכה ואינה נפסלת בכך, ולא הביא כלל לא הוא ולא המ"ב שלכתחילה לא יברך, אף שהמרדכי במגילה בס' תתל"א בשם הראבי"ה פסלה לגמרי מטעם שהיא כספר תורה שנפסל בכך, ומתוך כך חכך להחמיר בזה.
מה דעתכם בישוב הסתירה?.