הודעהעל ידי שאלוני » ב' מרץ 20, 2017 11:43 am
אחר כלל המקורות הנפלאים , ראיתי לנכון לציין כי ראינו אמש בספרו של מרן הבא"ח "מים חיים" תחת כותרת "עבד ה' וחובתו", את דברי הזוה"ק (רעיא מהימנא כרך ג (ויקרא) פרשת בהר דף קיא עמוד ב)המתאימים לרעיון אודותיו שאל השואל, וכמדומה לי שהוא מקור לכלל הדברים שנאמרו כאן. וז"ל שם: בזמנא דידע ליה ב"נ בארח פרט כדין אקרי בן רחימא דיליה כבן דחפיש בגניזו בכל רזין דביתיה ואף על גב דאקרי בן ברא בוכרא לקודשא בריך הוא כמא דאת אמר (שמות ד) בני בכורי ישראל לא יפוק גרמיה מכללא דעבד למפלח לאבוי בכל פולחנין דאינון יקרא דאבוי, והכי אצטריך לכל ב"נ למהוי לגבי אבוי בן לחפשא בגניזוי ולמנדע רזין דביתיה ולאשתדלא אבתרייהו.
וביותר פרטות מוסיף הבא"ח זצ"ל דקב"ה לא בעי אלא איהו בלחודוי, ובכך מסביר בין היתר את הפסוקים בתהלים (כה,טז) "פנה אלי וחנני, כי יחיד ועני אני", ובמשלי (ד,ג) "כי בן הייתי לאבי רך ויחיד לפני אמי".