הוה אמינא כתב:לכאו' זה הוצמד למוסף בשביל הקדיש שלפני מוסף [אפי' תימא שעיקרו של שחרית]. ובלא"ה א"א להתחיל מוסף בקדיש [וכן הטעם לאשרי דסליחות]
הוה אמינא כתב:ועי' כעי"ז בקדיש דלפני מוסף בראש חודש, במשנ"ב סימן תכ"ג.
פרי יהושע כתב:אם זה היה קדיש שלאחר שחרית לא היה חצי, וראיתי באיזה ספר שהאריך טובא בזה ואיני זוכר כרגע איהו
דרומי כתב:ע"פ קבלה סדר התפילה מדוייק לפי העולמות, ובתחילה אומרים אשרי ובל"צ שהם כנגד עולם הבריאה, לאחר מכן שיר של יום שהוא כנגד עולם היצירה, והמשך התפילה הוא כנגד עולם העשיה.
בשבת הסדר שונה, ולכן אומרים שיר של יום מיד לאחר שחרית, ואומרים את האשרי ובל"צ רק במנחה, והרעיון בזה שנשארים כל היום במדרגה הגבוהה ולא יורדים כמו ביום חול
מתישהוא כתב:יש לזה כו"כ נפק"מ, אבל לצורך הענין אשתמש כעת בדוגמא קיצונית קצת: אם יש איזה טעם שהציבור לא יכולים להמשיך בתפילת מוסף מיד אחרי שחרית, ויהיה הפסק זמן רב בין שחרית למוסף, היכן ראוי שיפסיקו - לפני אשרי (ונמצא שלא סיימו תפילת שחרית עם אשרי), אחרי אשרי ולפני הקדיש (ונמצא שלא אמרו קדיש אחרי פסוקי אשרי) או אחרי הקדיש (ולא יהי' קדיש לפני מוסף, או שיאמרו שוב הקדיש לפני מוסף בהקדמת איזה פסוקים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 196 אורחים