קו ירוק כתב:איזה גס לומר על ה'מקומות הצנועים' כמו גבעת ושינגטון שזה יהודי, ועוד אוירה תורנית..
ואגב, צריך לכתוב על זה מאמרים? מי שנפשו לא סולדת מזה לא יעזרו לו מאמרים
(לא דברנו על מי שאנוס, וכבן לישראל עם קדושים, מצא מקום מהודר כמו בבית.. )
קראקובער כתב:אין ויכוח שעדיף בבית אבל אין להשוות מלון בויניצה לבית ארחה בחפץ חיים עם הכשר בד"ץ עדה"ח (כמדומני) ואגב, בקשר לצניעות עדיף בהרבה להיות במקום חרדי כל הפסח מלהסתובב בכל מיני מקומות שונים (מפוצץ עם חרדים מכל המגזרים) שעל פי רוב מגיעים גם חילונים למחצה ולשליש.
שו"ת חתם סופר, ח"א, או"ח, סי' קלו:
והיותי חוץ לחדר לימודי, כי גרשוני נשים צדקניות המכבדים ליום טוב של פסח, ע"כ לא יכולתי להאריך ככל הצורך.
קראקובער כתב:הרב בורנשטין אמש בראיון בקול חי:
כל אלה שמתלוננים על כשרויות של מלונות לפסח שידעו שכל מוצר תעשייתי כשר לפסח שהם מכניסים לביתם יוצר במפעל שעבר הכשרה מחמץ לפסח. והכשרה של מפעל היא יותר קשה מהכשרה של בית מלון...
קראקובער כתב:הרב בורנשטין אמש בראיון בקול חי:
כל אלה שמתלוננים על כשרויות של מלונות לפסח שידעו שכל מוצר תעשייתי כשר לפסח שהם מכניסים לביתם יוצר במפעל שעבר הכשרה מחמץ לפסח. והכשרה של מפעל היא יותר קשה מהכשרה של בית מלון...
השתוממתי לראות השוואה בין מפעלים לבתי מלון.
במפעלים יש הכשרה חד פעמית שמן הסתם נעשית בפיקוח רציני. במלונות מדובר בבעיות שיכולות להתעורר כל רגע, מחוסר זהירות של העובדים וכו'.
רק להמחשה, פעם למדתי בערב בישיבה לבחורים שצריכים חיזוק. כמה מהם עבדו בחופש במלונות, מהם כמשגיחים, וא' היה מלצר היין. פעם שמעתי כשדברו בינם לבין עצמם על המצב במלונות, ולכל הפחות ב' מהם אמרו ע"פ נסיון שלהם שלא כדאי לאכול במלון מחמת בעיות כשריות רבות שהם ראו, ומתגובת השאר נראה שהם הזדהו עם טענה זו. הם לא היו מדקדקים או מחפשי חומרות כלל בלשון המעטה, וזה היה שיחה בינם לבין עצמם וכנראה דעתם היה שזה אינו מומלץ גם לפי הרמה הירודה שלהם.
חוקרנוביץ כתב:ד"א מה מוזר העניין שלגבי חתונה אין הו"א שישבו בציבור חרדי משפחות משפחות ללא מחיצה
ואילו בבתי מלון אין בעיה לציבור לשבת אם משפחתו שממול השכנה שלו ומצדדיו משפחות נשים ונערות
אם זה כשר הדבר,למה בחתונה זה יהרג ועל יעבור ,הרי ניתן לרקוד מאחורי מחיצות וא"כ מ"ש זה מזה" וצ"ע
חוקרנוביץ כתב:ד"א מה מוזר העניין שלגבי חתונה אין הו"א שישבו בציבור חרדי משפחות משפחות ללא מחיצה
ואילו בבתי מלון אין בעיה לציבור לשבת אם משפחתו שממול השכנה שלו ומצדדיו משפחות נשים ונערות
אם זה כשר הדבר,למה בחתונה זה יהרג ועל יעבור ,הרי ניתן לרקוד מאחורי מחיצות וא"כ מ"ש זה מזה" וצ"ע
דרומי כתב:איך אפשר להשגיח במשך 24 שעות על העובדים במלון שלא יאכלו מצות ליד המרק, על דרך משל (לאלו שמקפידים על לא שרויה)
נשר כתב:לגבי ההכשרה במפעלים,
שמעתי סיפור מנכד של בעל המעשה שמלמד אותנו על המכשולות שיכולות להיווצר גם במפעלים גם במוצרים פשוטים.
הנ"ל שימש משגיח כשרות מטעם כשרות מהודרת מאד בחו"ל, והיה צריך להשגיח על קו ייצור של צ'יפס (החטיף) לפסח.
כשהגיע למפעל בדק את כל המכונות וכו' והכל היה נקי. הוא נתן אישור להתחיל לעבוד ובינתיים הלך הלוך וחזור לאורך הקו כשאת כובעו הניח על כסא סמוך.
בינתיים הוא מבחין שלאט לאט כובעו מאבד את צבעו השחור ומתחיל להלבין...
הוא פונה אל העובדים לקבל הסבר והם עונים לו שבקצה השני של המפעל מייצרים כעת מוצרים עם קמח והקמח מתעופף באויר................
ראו מה יכול להיות אפילו בצ'יפס הפשוט כל כך.
חוקרנוביץ כתב:ד"א מה מוזר העניין שלגבי חתונה אין הו"א שישבו בציבור חרדי משפחות משפחות ללא מחיצה
ואילו בבתי מלון אין בעיה לציבור לשבת אם משפחתו שממול השכנה שלו ומצדדיו משפחות נשים ונערות
אם זה כשר הדבר,למה בחתונה זה יהרג ועל יעבור ,הרי ניתן לרקוד מאחורי מחיצות וא"כ מ"ש זה מזה" וצ"ע
קראקובער כתב:רק להמחשה, פעם למדתי בערב בישיבה לבחורים שצריכים חיזוק. כמה מהם עבדו בחופש במלונות, מהם כמשגיחים, וא' היה מלצר היין. פעם שמעתי כשדברו בינם לבין עצמם על המצב במלונות, ולכל הפחות ב' מהם אמרו ע"פ נסיון שלהם שלא כדאי לאכול במלון מחמת בעיות כשריות רבות שהם ראו, ומתגובת השאר נראה שהם הזדהו עם טענה זו. הם לא היו מדקדקים או מחפשי חומרות כלל בלשון המעטה, וזה היה שיחה בינם לבין עצמם וכנראה דעתם היה שזה אינו מומלץ גם לפי הרמה הירודה שלהם.
אתה צודק, מי שמעסיק בתור משגיחים בחורים שצריכים חיזוק באמת לא כדאי לסמוך עליו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: Yahoo [Bot] ו־ 12 אורחים