מה שנכון נכון כתב:גיטין נז: אתה עקדת מזבח אחד ואני עקדתי שבעה מזבחות.
ראה תראה עקדות אלה נעקדו, בחייהם נאהבו ובמותם לא נפרדו.
על גזרות תתנ"ו.ברור שזה בהשפעת העקדה, וכשם ש'שבעה מזבחות' לאו דוקא, אבל יש כאן שימוש במלה זו ממש, ולא רק רמז ע"י הר"ת.
שם זה לשון נופל על לשון. אברהם עקד מזבח אחד וחנה עוקדת שבע.
בגזרות תתנ"ו יש תיאורים על יהודים שנקשרו ונשרפו חיים, ויתכן כי לזה התכוון הפייט.
מכל מקום, קאצ'קלה, לא בטוח שאכן צדקו ממך.
ואגב, מר"ד סגל, וכי רצתה חנה לקנתר לאברהם דווקא עתה. אלר שהכריזה שהכוח לעקוד שבעה בנים בא מכח המסירות נפש שהשריש אברהם בבניו.