נחום וואהלינער כתב:אביו הלך עם גרביים לבנות כמנהג צדיקי בית טשערנאביל
הרה"ק רבי יעקב יוסף היה בחור בן עשרים בפטירת אביו הק' והכניע א"ע תחת אחיו [הגדול של אמו - זוו"ש של אביו] הרה"ק רבי יצחק מסקווירא בקישינוב הי"ד שהלך עם מכנסיים ארוכות.
עתניאל בן קנז כתב:מתפעל כתב:לא הבנתי על מה אתם מדברים, מי כעס ולמה
האמרי חיים הרי לא היה בארץ
הישועות משה קרא לבנו על שם זקינו ה'אהבת ישראל'. היו מן המשפחה שטענו שהיה צריך לקרא לו על שם חותנו רמ"מ מדעעש. (ואכן בנו השני קרוי על שמו).
מתפעל כתב:כתבו כאן שהאדמו"ר ר' שרולטשע שליט"א הינו קנאי כמו דודו ממונסי.
במה זה מתבטא? הרי הוא ממועצת גדולי התורה של אגודה.
שבטיישראל כתב:"היו מן המשפחה" ...
למה לכתוב בל' נסתר ?
תכתוב דוגרי - אמו לאה'טשו רצתה שהילד ייקרא מנחם מנדל !
מתפעל כתב:כתבו כאן שהאדמו"ר ר' שרולטשע שליט"א הינו קנאי כמו דודו ממונסי.
במה זה מתבטא? הרי הוא ממועצת גדולי התורה של אגודה.
משה נטע כתב:נחום וואהלינער כתב:אביו הלך עם גרביים לבנות כמנהג צדיקי בית טשערנאביל
הרה"ק רבי יעקב יוסף היה בחור בן עשרים בפטירת אביו הק' והכניע א"ע תחת אחיו [הגדול של אמו - זוו"ש של אביו] הרה"ק רבי יצחק מסקווירא בקישינוב הי"ד שהלך עם מכנסיים ארוכות.
וידוע למה אחיו עצמו שינה?
אבןטובה כתב:הבלא מפיק הבלא
נחום וואהלינער כתב:משה נטע כתב:נחום וואהלינער כתב:אביו הלך עם גרביים לבנות כמנהג צדיקי בית טשערנאביל
הרה"ק רבי יעקב יוסף היה בחור בן עשרים בפטירת אביו הק' והכניע א"ע תחת אחיו [הגדול של אמו - זוו"ש של אביו] הרה"ק רבי יצחק מסקווירא בקישינוב הי"ד שהלך עם מכנסיים ארוכות.
וידוע למה אחיו עצמו שינה?
איני יודע
אבל לכאורה מפני נתיבות הזמן והמקום
לעומקו של דבר כתב:שניה שניה.
א. מתי בעלזא הגיעו לאוקריינא?
ב. אדמו"ר הרמ"מ לובש מגפיים?.
טייטל כתב:איני מבין הויכוחים כאן. אני בטוח שחוקרי בית סקווירא כבר חקרו להסביר את המנהג לעומקו, ואם מישהו סבור שהם משנים מן האמת נא להביא מה שכבר חקרו בה ולהסביר מדוע אתה סבור אחרת.
האם יש למישהו איזה מאמר שחסידי סקוירא כתבו על זה?
הרוצה להחכים כתב:למה צריכים כל כך להתפלפל ולפלפל בסיבת שינויו של האדמו"ר.
לפי פשוטו של מקרא הלכו רוב אדמורי טשרנוביל עם כל חסידיהם במגפים בלילות טבת הארוכים בעת שהתבוססו בשלגים האוקראייניים, לא מפני סיבות חסידיות ושמרניות כי אם כשמירה על בריאותם.
אולי חלץ אחיו את המגפיים בימות הקיץ, ואלו אחיו כבר נסע לקישינב בסוף ימות החורף ולא ידע שאחיו כבר חלץ את מגפיו והולך עם מכנסיים ארוכות/גרביים לבנות.
בן פרצי כתב:הרוצה להחכים,
אין כאן התפלפלות, אלא כך שמעתי מיודעי הקורות.
והנדון הוא לא המגפיים, שבוודאי כולם לבשוהו בחורף הרוסי כשהיה קר לרגליהם המגורבות.
העניין כאן הוא הגרביים הלבנות, והתעקשותו של האדמו"ר מסקווירא לא ללכת בהם על אף הלחץ הכבד מבית חמיו, בהעדיפו ללכת במגפיים גם בעת החום! כשקצצו מכנסיו.
וכל זאת, מפני כבוד אחיו ששינה ממנהג אביהם מפני כבוד חמיו ששינה ממנהג אביו!
מתפעל כתב:מה היה כאן הארוע?
האם האמרי חיים זצ"ל כאן כבר לא היה יכול ללכת?
איש גלילי כתב:הרב שיף התכון לומר, שהרבי מסקווירא - היות שלא רצה לשנות ממנהג אביו שהלך עם מכנסים ארוכות, ומצד שני מנהג חמיו מבעלזא במכנסיים קצרות - שם מגפיים להסתיר את גרביו (ובמשך הזמן זה הפך ל'מנהג סקוירא', כמנהגם בכל כיו"ב)
דן בן יעקב כתב:איש גלילי כתב:הרב שיף התכון לומר, שהרבי מסקווירא - היות שלא רצה לשנות ממנהג אביו שהלך עם מכנסים ארוכות, ומצד שני מנהג חמיו מבעלזא במכנסיים קצרות - שם מגפיים להסתיר את גרביו (ובמשך הזמן זה הפך ל'מנהג סקוירא', כמנהגם בכל כיו"ב)
סקווירא חתן של בעלזא?
מתפעל כתב:מכיוון שאין כאן אשכול על האמרי חיים ז"ל, אכניס כאן התמונה
האם מישהו מזהה את הנמצאים בתמונה?
מתפעל כתב:יישר כח משוש,
מנין לקחת שהמוהל היה האדמו"ר ר' ברוכ'ל ממונקאטש?
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 142 אורחים