תלמוד בבלי מסכת בבא מציעא דף קטו עמוד א
ענייה - אין ממשכנין אותה, שאתה חייב להחזיר לה ואתה משיאה שם רע בשכנותיה.
תלמוד בבלי מסכת סנהדרין דף כא עמוד א
ענייה - אין ממשכנין אותה, ואתה חייב להחזיר לה, ואתה משיאה שם רע בשכנותיה. ואמרינן: מאי קאמר? - הכי קאמר: מתוך שאתה ממשכנה אתה חייב להחזיר לה, ואתה משיאה שם רע בשכנותיה
שמואל דוד כתב:הרבה פעמים מצינו ברש"י שכתב ד' במקום ו' ומצינו ו במקום ד' ואי אפשר לפורטם כי רבים הם.
שמואל דוד כתב:ייש"כ גדול
ועכשיו ראיתי באחרונים שזה אחד מן המקומות שמצינו ו במקום ש
ועיין תוספות יו"ט ב"ב פ"ב משנה ח
לייטנר כתב:שמואל דוד כתב:ייש"כ גדול
ועכשיו ראיתי באחרונים שזה אחד מן המקומות שמצינו ו במקום ש
ועיין תוספות יו"ט ב"ב פ"ב משנה ח
מעניין האם זה קשור לשגיאה הלשונית של אנשים רבים באמרם: "במידה ו...", במקום "במידה ש...".
שמואל דוד כתב:ייש"כ גדול
ועכשיו ראיתי באחרונים שזה אחד מן המקומות שמצינו ו במקום ש
ועיין תוספות יו"ט ב"ב פ"ב משנה ח
אוצר החכמה כתב:שם אפשר לפרש שחוזר למילת ומודים. ומודים שאם שחט שיחפור בדקר ויכסה [ומודים] שאפר כירה מוכן הוא
ר_חיים_הקטן כתב:כמדומני התוס' יו"ט בחצי הראשון של מס' נדה גם מדבר על זה, אבל כעת נעלם ממני בדיוק איפה.
מיני ומינך כתב:ר_חיים_הקטן כתב:כמדומני התוס' יו"ט בחצי הראשון של מס' נדה גם מדבר על זה, אבל כעת נעלם ממני בדיוק איפה.
פ"ד מ"א
שמואל דוד כתב:הרבה פעמים מצינו ברש"י שכתב ד' במקום ו' ומצינו ו במקום ד' ואי אפשר לפורטם כי רבים הם.
ובאמת מצינו בחז"ל ו' במקום שין וו' במקום או כו'
אוצר החכמה כתב:שם אפשר לפרש שחוזר למילת ומודים. ומודים שאם שחט שיחפור בדקר ויכסה [ומודים] שאפר כירה מוכן הוא
אמר רבי יוחנן כי הוינא טליא אמינא מלתא דשאילנא לסבייא ואישתכח כוותי
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 38 אורחים