פסחים עו ע"ב: 'עביד לוי עובדא בי ריש גלותא בגדי ודבר אחר'. וברש"י דבר אחר – חזיר. וכן באר רש"י במספר מקומות בש"ס, שדבר אחר הוא כינוי לחזיר (וכן משמע גם בתוס'). וכן עמא דבר.
שאלתי היא מה ההכרח לבאר בדברי הגמרא שהיה זה חזיר, שמא מדובר בבעל חי אחר.
בנוסף אשאלה, האם יש הסבר מסויים למה שנקטו לקרוא לו בשם 'דבר אחר'. [אף כי ראיתי בספר גימטריאות לריה"ח באור מסויים לכך, אבל שם הוא יותר על דרך דרוש ולא בדרך פשט].