י. רבינוביץ כתב:מטו משמיה דהגר"י פישר זצ"ל שהתיר לשמוע מוזיקה בימי העומר, האם יש מי שיכול לאשר או להכחיש ידיעה זו?
י. רבינוביץ כתב:מטו משמיה דהגר"י פישר זצ"ל שהתיר לשמוע מוזיקה בימי העומר, האם יש מי שיכול לאשר או להכחיש ידיעה זו?
חיים כתב:עוד בהרחבה בענין זה מספר "אלה הם מועדי":
ישראל אליהו כתב:י. רבינוביץ כתב:מטו משמיה דהגר"י פישר זצ"ל שהתיר לשמוע מוזיקה בימי העומר, האם יש מי שיכול לאשר או להכחיש ידיעה זו?
וכן דעת הגרב"ץ אבא שאול [למדקדק בספרו. וכן שאלוהו בע"פ], שבני ספרד לא נהגו בחומרת המג"א לאסור רקודים ומחולות.
חוץ מזה, י"ל שיש הבדל גדול בין שמחת 'ריקודין ומחולות' לשמיעת מוזיקא כיום שאיך שנכנסים לרכב, מפעילים את המוזיקא.
לעומקו של דבר כתב:חיים כתב:עוד בהרחבה בענין זה מספר "אלה הם מועדי":
נתפרסם עתה תשובת הגאון מוה"ר שלמה אבינר שליט"א מורה ודאין בעואב"י בית אל יצ"ו בעניי"ז דמוזיקה בין פסח לעצרת, וכתב בתו"ד שאין כדאי הרב שלזינגר הנ"ל לחלוק על להבחל"ח המנחת יצחק שאוסר (וכן השבט הלוי).
יבנה כתב:ישראל אליהו כתב:י. רבינוביץ כתב:מטו משמיה דהגר"י פישר זצ"ל שהתיר לשמוע מוזיקה בימי העומר, האם יש מי שיכול לאשר או להכחיש ידיעה זו?
וכן דעת הגרב"ץ אבא שאול [למדקדק בספרו. וכן שאלוהו בע"פ], שבני ספרד לא נהגו בחומרת המג"א לאסור רקודים ומחולות.
חוץ מזה, י"ל שיש הבדל גדול בין שמחת 'ריקודין ומחולות' לשמיעת מוזיקא כיום שאיך שנכנסים לרכב, מפעילים את המוזיקא.
להאמור בספרו ח"ג פרק ל' הלכה ג', סבר שמעיקר הדין אסור לשמוע שום כלי זמר במשך כל השנה, ולא התייחס כלל לענין של ריקודין ומחולות.
ישראל אליהו כתב:יבנה כתב:ישראל אליהו כתב:וכן דעת הגרב"ץ אבא שאול [למדקדק בספרו. וכן שאלוהו בע"פ], שבני ספרד לא נהגו בחומרת המג"א לאסור רקודים ומחולות.
חוץ מזה, י"ל שיש הבדל גדול בין שמחת 'ריקודין ומחולות' לשמיעת מוזיקא כיום שאיך שנכנסים לרכב, מפעילים את המוזיקא.
להאמור בספרו ח"ג פרק ל' הלכה ג', סבר שמעיקר הדין אסור לשמוע שום כלי זמר במשך כל השנה, ולא התייחס כלל לענין של ריקודין ומחולות.
באול"צ ח"ג פי"ז ה"א הביאו:
שמלבד שריקודין וחמולות לא הוזכרו בדברי מרן השו"ע, ולדבריו אין איסור אלא בנישואין ותספורת.
ובפרט למי שקשה לו בלא זה.
ולא היה מנהג בני ספרד כדעת המג"א [לאסור ריקודין ומחולות].
מ"מ לכבוד ברית וכדו' נראה שאף להמג"א שרי וכו'..
ומכל סגנון דבריו משמע דס"ל להתיר מעיקר הדין לבני ספרד אפילו ריקודין ומחולות. [ולענ"ד יש חילוק בין ריקודין ומחולות לבין שמיעת מוזיקה כיום]
יבנה כתב:יש כמה נושאים. יש את נושא ספירת העומר, ויש את נושא כל השנה.
מצד ספירת העומר, ריקודים ומחולות הוזכרו לראשונה במ"א, ודוקא של רשות וכמבואר בדבריו. מצד שירה בספירת העומר, הוזכר לראשונה כמדומני באג"מ ואחרים שבזמנו.
מצד כל השנה, הוזכר איסור של כלי זמר כל א' כדאית ליה, ולא הוזכר כלל ריקודים ומחולות.
לאול"צ יש איסור כל השנה של כלי זמר כשאינו למצוה, ומאידך סבור שאין איסור של ריקודים ומחולות לבני ספרד אף בספירת העומר. אך לא רצה לחלוק להדיא על המ"א ואחרונים שהעתיקו את דבריו, ולכן התיר ריקודים ומחולות דוקא במקום מצוה.
נמצא שבספירת העומר לדעתו אין להתיר לא כלי זמר ולא ריקודים ומחולות אלא במקום מצוה.
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 16 אורחים