- מעשה איש ח''ז עמ' נה.docx
- (35.27 KiB) הורד 298 פעמים
שמשון כתב:בהגדה של פסח רשפי אש להגר"ש אוירבך שליט"א (עמ' ס') כתב: וזה הוא יסוד היסודות שלא להתחבר עם הרשעים, ואף כשמרשיע ח"ו לא יעשה זה בחבורת רשעים שאז נעשה חלק מהם. [ואמרו בגמ' הרוצה לחטוא ילבש שחורים וילך למקום אחר, והראשונים פירשו שמתוך כך ישבר ליבו ויעשה תשובה, אבל גם מונח בזה שלא יקבע עצמו אצל חבריו הרשעים, ושלא תהא לו חברת בני אדם שעושים מעשה רשע], ודבר זה הוא הכח לשמור את עצמו ולבסוף לשוב בתשובה, ולא לרדת ירידה אחר ירידה.
ואחר החכם מכל אדם, אם רוח המושל תעלה עליך, מקומך אל תנח (קהלת י ד) וביאר הגר"א ז"ל כי יש בזה כלל גדול להעוסקים בעבודה אם רוח המושל הוא היצה"ר שהוא מלך ומושל יעלה עליך, כלומר נתגבר עליך והכשיל אותך, והדברים אמורים באדם שיש לו שאיפה ומהלך בדרך העבודה, רק לפעמים מכשילו היצר בחטא והוא יורד ברוחו וחוטא, ואח"כ בא יצה"ר ואומר לאדם אף שעשית תשובה, מכל מקום אין מקום לשאיפות הגדולות שהיו לך, ולא שייך להגיע אחרי החטא והקלקול למדרגות הגבוהות, וזהו שהזהיר שלמה המלך ע"ה, "מקומך אל תנח", כי היא עצת היצר ואינה אמת, וגם אחרי החטא שייך להגיע למדרגות הכי גבוהות, מכח אותה נקודה שנשארת ולא נפגמת.
צמאון כתב: יש לגר"א ביאור על קהלת??
כמדומני שיש מעט בספרו "ברק השחר", אך לא על פסוק זה...
הנאמן כתב:צמאון כתב: יש לגר"א ביאור על קהלת??
כמדומני שיש מעט בספרו "ברק השחר", אך לא על פסוק זה...
(נמצא במשלי כג, א)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 431 אורחים