כדכד כתב:האם כאשר מתקיימת ברית מילה בין שחרית למוסף אומרים עלינו לשבח אחרי הברית או שסומכים על אמירתו לאחר מוסף?
כדכד כתב:אין זה משנה כלל ממתי בא המנהג אחרי שנהגו לומר עלינו לשבח אחרי כל ברית מילה - אני שואל מה יעשו בנ"ד
מחולת המחנים כתב:אפילו כשיש ברית של תאומים בזא"ז נוהגים לומר עלינו לשבח אחר כל ברית.
בבעלזא מצוי מאוד שיש כמה בריתות בזא"ז, כמובן לא של תאומים, ואומרים עלינו אחר כ"א. ולאידך גיסא, כשמלים באמצע סדר היום, כגון לפני תק"ש או ביו"כ או בפורים לפני המגילה א"א כלל עלינו.
אגב, בבעלזא א"א עלינו ביו"כ כלל (מלבד בערבית של ליל יו"כ ובמוצאו), כיון שמתפללים כל היום ברציפות. ולעומ"ז בויז'ניץ אומרים אחר כל תפילה ותפילה, כולל גם אחר שחרית (וכ"ה מנהגם בכל שבת).
כדכד כתב:אין זה משנה כלל ממתי בא המנהג אחרי שנהגו לומר עלינו לשבח אחרי כל ברית מילה - אני שואל מה יעשו בנ"ד
משולש כתב:כדכד כתב:אין זה משנה כלל ממתי בא המנהג אחרי שנהגו לומר עלינו לשבח אחרי כל ברית מילה - אני שואל מה יעשו בנ"ד
בפשטות מה שצריך לעשות הוא לבטל את המנהג כיון שהוא מנהג טעות ללא מקור.
כדכד כתב:משולש כתב:כדכד כתב:אין זה משנה כלל ממתי בא המנהג אחרי שנהגו לומר עלינו לשבח אחרי כל ברית מילה - אני שואל מה יעשו בנ"ד
בפשטות מה שצריך לעשות הוא לבטל את המנהג כיון שהוא מנהג טעות ללא מקור.
מנג מאוחר אינו בטעות ואינו משול מקור ואינו משוטלל סברא
משולש כתב:רשום לי בשם ספר "הבט לברית" שהגרי"ש אלישיב אומר שאין מקור לזה.
משולש כתב:רשום לי בשם ספר "הבט לברית" שהגרי"ש אלישיב אומר שאין מקור לזה.
מה שנכון נכון כתב:משולש כתב:רשום לי בשם ספר "הבט לברית" שהגרי"ש אלישיב אומר שאין מקור לזה.
את דברי רשז"א גם רשמת אצלך?
וגם לענין דעת הריש"א כדאי שתוסיף לרשימתך הבהרה שדבריו אמורים לענין אם יש להקפיד לאומרו בפני התינוק, ולא הוזכר שם ששלל את עצם המנהג.
משולש כתב:מה שנכון נכון כתב:משולש כתב:רשום לי בשם ספר "הבט לברית" שהגרי"ש אלישיב אומר שאין מקור לזה.
את דברי רשז"א גם רשמת אצלך?
וגם לענין דעת הריש"א כדאי שתוסיף לרשימתך הבהרה שדבריו אמורים לענין אם יש להקפיד לאומרו בפני התינוק, ולא הוזכר שם ששלל את עצם המנהג.
את הגרש"ז אין צורך לרשום כי אינו דן אם לומר עלינו או לא, ולא במקורות של המנהג. (אוכל לרשום לך עשרות גדולי ישראל שנוהגים לומר עלינו, חיפשתי מה המקור לזה).
הגרי"ש כותב על עצם אמירת עלינו שלא ידוע מקורו. בלי קשר לאמירה בפני התינוק או לא.
פלגינן כתב: אם כולם יפסיקו לומר על מה תהיה גאוותכם וייחודיותכם?!
משולש כתב:פלגינן כתב: אם כולם יפסיקו לומר על מה תהיה גאוותכם וייחודיותכם?!
וגם לך לא יהיה על מה ללעוג.
פלגינן כתב:כתב לי אחד מהחכמים כאן באישי:בבעלזא א"א עלינו ביו"כ כלל (מלבד בערבית של ליל יו"כ ובמוצאו), כיון שמתפללים כל היום ברציפות.
פלגינן כתב:ולעומ"ז בויז'ניץ אומרים עלינו אחר כל תפילה ותפילה, כולל גם אחר שחרית (וכ"ה מנהגם בכל שבת).
פלגינן כתב: ואולי יש להוסיף לספק גם את 'שמע ישראל' של קאליב.
כדכד כתב:האדמו"ר מקאליב תיקן (למי שמקיים כן) שיאמרו אחרי כל עלינו לשבח את הפסוק "שמע ישראל" לזכר הקדושים שנרצחו בשואה הי"ד
נראה שזו כוונתו
כדכד כתב:האם כאשר מתקיימת ברית מילה בין שחרית למוסף ....
פרי יהושע כתב:כדכד כתב:האם כאשר מתקיימת ברית מילה בין שחרית למוסף ....
לא ראיתי נוהגים כן כיום מלבד בר"ה ויוה"כ, ומה הטעם לנהוג כך, משום זריזים?
פרי יהושע כתב:כדכד כתב:האם כאשר מתקיימת ברית מילה בין שחרית למוסף ....
לא ראיתי נוהגים כן כיום מלבד בר"ה ויוה"כ, ומה הטעם לנהוג כך, משום זריזים?
כדכד כתב:נכון שכך כתוב
בפועל לא ראיתי נוהגים כך
אברמוב כתב:מה שאומרים בין כל ברית וברית היא כמסקנת הפוסקים לנהוג כן בשביל שיהיה הפסק בין אחד לחבירו ויוכלו לברך לכל מילה בפני עצמה, כמבואר בפתחי תשובה בהל' מילה.
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 19 אורחים