עט סופר כתב:בן נח חייב מיתה על גזל ודינין
למעשה מופיע ביוסיפון ונראה לי גם בכתובת עתיקה כי כל גוי שנכנס מהחיל פנימה נהרג, מקורו לא ידעתי, האם זה משום גזל או משום כבוד הבית נהרג אע"פ שאינו מצד מצוות בן נח, ולא גרע מכל מלכות שהורגת משום כבודה
שמח תשמח כתב:ולאלו שרצו לטעון לעיל משום שנכנס לחיל או לעזרה, לא הבנתי היכן כתוב שנכנס מפנים לחיל, הרי הפסח נאכל בכל העיר.
איסתרא בלגינא כתב:שמח תשמח כתב:ולאלו שרצו לטעון לעיל משום שנכנס לחיל או לעזרה, לא הבנתי היכן כתוב שנכנס מפנים לחיל, הרי הפסח נאכל בכל העיר.
הרי הביא הוא עצמו פסח ונכנס יחד עם א' משלוש כיתות לעמוד ע"ג קרבנו.
שמח תשמח כתב:איסתרא בלגינא כתב:שמח תשמח כתב:ולאלו שרצו לטעון לעיל משום שנכנס לחיל או לעזרה, לא הבנתי היכן כתוב שנכנס מפנים לחיל, הרי הפסח נאכל בכל העיר.
הרי הביא הוא עצמו פסח ונכנס יחד עם א' משלוש כיתות לעמוד ע"ג קרבנו.
מהיכן לקחת את זה?
מתפעל כתב:יישר כח לכולם. אז כפי הנראה שהפני מנחם כיוון למנחת חינוך.
שמח תשמח כתב:מתפעל כתב:יישר כח לכולם. אז כפי הנראה שהפני מנחם כיוון למנחת חינוך.
אני לא הייתי חושד ח"ו שהפני מנחם לא היה יודע את המנחת חינוך הלזה.
מתפעל כתב:התירוץ שיש כאן גזל לא כל כך מובן. למה לא יתכן שנמנה על חבורה ולא גילה להם שהוא גוי וקיבל חלקו ששילם עליו. איפה כאן הגזל?
היא שיחתי כתב:אין זו שאלה המיוחסת לאי מי כיון שעמדו עליה בהרבה ספרי אחרונים
ראיתי לאחרונה בקובץ תורני שמישהו ספר באזור ט"ו תירוצים לקושיה זו מגדולי האחרונים
מתפעל כתב:יישר כח לכולם. אז כפי הנראה שהפני מנחם כיוון למנחת חינוך.
התירוץ שיש כאן גזל לא כל כך מובן. למה לא יתכן שנמנה על חבורה ולא גילה להם שהוא גוי וקיבל חלקו ששילם עליו. איפה כאן הגזל?
אגסי, מה זה הספר כהלכות הפסח? איפה ניתן להשיג?
איש_ספר כתב:תירוץ זה ידוע מר' יהודה אסאד ונמצא גם מגאונים נוספים:
א. בן נח אסור בבני מעיים משום אבר מן החי משום שהם ניתרים רק בפרכוס.
מתפעל כתב:לעצם הענין, לאחר כל התירוצים, נראה לי שמה שכתבתי בהודעה הפותחת יותר סביר.
לא היה כאן דין מיתה של בן נח אלא מקרה יוצא דופן למיגדר מילתא.
מתפעל כתב:על מידת הענווה אני משתדל לעבוד. זה בתהליכים. אודיע לך בע"ה כשאצליח דאגרייכען.
בינתיים לדאבוני אני מאד רחוק מהשגת היעד המבוצר.
לגבי תשובתי, אני רואה שזה לא מוצא חן בעיניך.
אני דוקא חושב שזה כן סביר.
לא תמיד למיגדר מילתא אומר שיש חשש שהדבר יהיה פרוץ.
כאן יתכן שהיה ענין של חילול ה' שהגוי הזה התפאר כיצד הערים על היהודים.
בכל אופן, כמובן שאני אומר זאת בדרך אפשר בלבד. ואיני אומר קבלו דעתי.
דראל כתב:ואודה למי שישיב את אבדתי זו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 49 אורחים