אבןטובה כתב:למשל מי שהיה אנוס בדבר ועכשיו יכול לתקנו אי חייב לבזבז על כל ממונו כדין ל"ת או לקיים העשה בחומש או כיון שבעת חיובו היה אנוס שוב פטור הוא מלבזבז ע"ז ממון
אבןטובה כתב:לאוצר החכמה:
גיטין מד.
ולאש משמים:
הוריות יג:
אבןטובה כתב:שחט שחוטי חוץ
ועכשיו יכול לשאול על הקדישו
היה נזיר וועבר ויכול לישאל על נזרו
מעל בהקדש ויכול לישאל על הקדישו
שחרר עבדו ויכול שוב לקנותו??? אפשר כיון שכבר עבר על לא תחנם שוב ל"ש או סו"ס חזר ממתנתו ע"י שלקחו שוב
היה אנוס ולא קרא ק"ש בזמנה ויכול ליסע ע"י אוירון למקום שהוא קודם סוף זמן ק"ש
ומה אתה רוצה עוד דוגמאות?????
אבןטובה כתב:איני מבין מה אתה סח?
אולי להיפוך
ל"ת שעבר באונס כאילו לא עבר מדינא דאנוס כמאן דל"ע דמי וכד' הירו' קדושין פ"א וכ"פ הש"ך חו"מ סי' כא
ואילו בעשה גם באנוס סו"ס לא קיים... עי' משך חכמה סו"פ בא
וקיום מצוה בדרך רפואה הוי טבעיי
ובדרך נס שלא כדרך הטבע כבר כ' הדרך פקודיך שלא קיים מצות פו"ר וילה"א ממנחות סט: חטים בעבים במח' רש"י ותוס' שם
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 536 אורחים