השעיר החיי כתב:אסור לשכן בבית ספר שיופיע סיפור שקרי והזוי כזה.
השעיר החיי כתב:הרצון הנואש להאמין שהיה באושוויץ השגחה פרטית לצדיקים שהבדילה אותם בתוצאה היא כפירה.
השעיר החיי כתב:אתן כל הוני שלא היה ולא נברא
השעיר החיי כתב:לצערי הרב בהסתר פנים באושוויץ לא ארעו סיפורי מופתים של חסידים.
הרצון הנואש להאמין שהיה באושוויץ השגחה פרטית לצדיקים שהבדילה אותם בתוצאה היא כפירה
השעיר החיי כתב:יוד אחד היה תפוס במקום אחר..
הרבי מקלויזנבורג, כמו כל אחד אחר, מעולם לא היה מסרב פקודה במחנות (לא מדבר על מה היה עושה בהחבא). הוא לא שוטה ולא מאבד עצמו לדעת.
לצערי הרב בהסתר פנים באושוויץ לא ארעו סיפורי מופתים של חסידים.
הרצון הנואש להאמין שהיה באושוויץ השגחה פרטית לצדיקים שהבדילה אותם בתוצאה היא כפירה.
כלבים לא נשכו נאצים - לצערי על כל צעד ושעל היה נהפכו וראו בחוש ועין בעין כי צורם מכרם וד הסגירם.
ממילא יש גם בחינה של אל תלכו עימי בקרי אם במקום לשאול איככה ירדוף אחד אלף אומרים אבל הרבי הצדיק האמיתי היה מעל הזמן והמקום.
והעולה על כולה, יש בזה הוצאת לעז על אלפי רבבות צדיקים וקדושים שנשנחטו ונהרגו בלי שארע להם נסים כנ״ל וכאילו ח״ו רק הוא היה זכאי והם לא.
אני משוכנע שהוא זצ״ל היה מוחה במי שמפיץ בדיות כנ״ל.
איש_ספר כתב:סבי ע"ה היה "איש פשוט" והצלתו היתה באופן של נסים רצופים. מעולם הוא לא הבין למה הוא זכה למה שלא זכו טובים ממנו.
ובכן, אין צורך לספר לי שאת מי שהקב"ה רצה להציל, הוא עשה זאת. לכן את הצדקנות על מקרא מלא ויכולותיו של הקב"ה, תשמור לסיפורים איתם תשכיב את הזאטוטים שלך.
הביקורת הצודקת של השעיר הוא על המגמה העלובה, להראות שגם במחנות המוות הצדיקים הם שזכו להצלה/לשמירה.
זה כמובן נסיון פתטי להתמודד עם שאלת צדיק ורע לו. לאמור, צדיק וטוב לו!
לא יודע אם זה כפירה. אבל אם אימות השואה, על מגמת הצדיק ורע לו, ומיתת ילדים וכו' שאירעו בה בהיקף מבהיל, יש לה איזה משמעות רוחנית, איזה "אמירה" מהקב"ה, הרי שסיפורים כאלה הם בחינת ואם תלכו עמי בקרי, כהגדרתו המצוינת של השעיר.
ברים כתב:ובהזדמנות זו אציע שוב שכל אחד ישתדל להביע את דעתו החשובה רק בנושאים שיש לו בהן איזו שהיא הבנה בסיסית.
בני ישיבה יביעו דעה בנושאים למדניים והלכתיים, עסקנים ומחנכים בנושאים ציבוריים, חסידים בענייני אדמו"רים וכן הלאה, ומכלל הן אתה שומע לאו.
אפשר לשאול ולהתעניין בכל נושא, אבל הבעת דעות של אנשים מכובדים בנושאים רחוקים מתודעתם והווי חייהם מוציאה אותם בצורה לא מכובדת בעליל.
ברים כתב:זאת כאשר כושר השיפוט שלהם בנושא...
מכון חכמי ספרד כתב:השעיר החיי כתב:לצערי הרב בהסתר פנים באושוויץ לא ארעו סיפורי מופתים של חסידים.
הרצון הנואש להאמין שהיה באושוויץ השגחה פרטית לצדיקים שהבדילה אותם בתוצאה היא כפירה
בדקתי בי"ג עיקרים, ואכן שם הופיע שזו כפירה לומר שהיתה השגחה פרטית לצדיקים באושוויץ. ע"ש שוב ושוב, מילה במילה.
אני שמעתי מקרוב משפחה, יהודי שעבר שנתיים באושוויץ יחד הרבי מקלויזנבורג.
הוא לא הרבה לדבר, אבל את הסיפור של הכפית שחפרה באדמה והוציאה מים, עד שהנאצים עמדו מאובנים מול המופת התנ"כי, הוא סיפר בכמה הזדמנויות, בתיאור חי.
השעיר החי,
את כל הונך בבקשה!
בארא פארקער כתב:מכון חכמי ספרד כתב:השעיר החיי כתב:לצערי הרב בהסתר פנים באושוויץ לא ארעו סיפורי מופתים של חסידים.
הרצון הנואש להאמין שהיה באושוויץ השגחה פרטית לצדיקים שהבדילה אותם בתוצאה היא כפירה
בדקתי בי"ג עיקרים, ואכן שם הופיע שזו כפירה לומר שהיתה השגחה פרטית לצדיקים באושוויץ. ע"ש שוב ושוב, מילה במילה.
אני שמעתי מקרוב משפחה, יהודי שעבר שנתיים באושוויץ יחד הרבי מקלויזנבורג.
הוא לא הרבה לדבר, אבל את הסיפור של הכפית שחפרה באדמה והוציאה מים, עד שהנאצים עמדו מאובנים מול המופת התנ"כי, הוא סיפר בכמה הזדמנויות, בתיאור חי.
השעיר החי,
את כל הונך בבקשה!
אם אתה כבר העלתי את הסיפור הזה אולי תועיל לספר את זה עם הפרטים כפי שהיה, כי מעולם הי' לי קשה מה הנס פה בדיוק הרי ליד כל ים, נהר, וכו' יש מים מתחת לפני השטח וכל האזור של מקור מים יש משה לכלוכית ומה בדיוק הנס, תמיה?
דרומי כתב:תמה אני איך כל ויכוח פשוט נגרר למחלוקת בין חסידים למתנגדים.
כל הויכוח אינו אלא בין שכל ישר לבין שכל עקום. ותו לא מידי.
ברים כתב:הרב אי"ס הנכבד
לא מינו אותי, וזכותי להגיב בצורה ברורה וחד משמעית על דברים כאלה, כמובן תוך זהירות המתבקשת בכבוד הכותבים.
.
איש_ספר כתב:דרומי כתב:תמה אני איך כל ויכוח פשוט נגרר למחלוקת בין חסידים למתנגדים.
כל הויכוח אינו אלא בין שכל ישר לבין שכל עקום. ותו לא מידי.ברים כתב:הרב אי"ס הנכבד
לא מינו אותי, וזכותי להגיב בצורה ברורה וחד משמעית על דברים כאלה, כמובן תוך זהירות המתבקשת בכבוד הכותבים.
.
לא מנעתי מאיש את האפשרות להגיב כרצונו, הביקורת הופנתה כנגד מי שביקש למנוע את זכות התגובה בפני מגזר כזה או אחר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 305 אורחים