שמח תשמח כתב:לפי הגר"א מצה זה כמצות צדקה, כל פרוטה שתתן לעני קיימת מצוות צדקה כך כל כזית מצה שאתה אוכל קיימת מצות מצה. ולא דמי ללולב ושופר שאחר שקיימת את המצוה פעם אחת אין עליך מצוה עוד.
מתפעל כתב:דראל, זה ברור שמי שאוכל כזית אחד בודד מקיים את המצוה בערב תאכלו מצות.
השאלה היא אם יש ענין לאכול עוד זית והאם בזה הוא מקיים עוד מצוה. או שזה לא מעלה ולא מוריד מה שאוכל עוד.
למשל ניקח בלולב ואתרוג, יש איזה ענין ליטול יותר מפעם אחת ביום? לא חושב. לא ראיתי מי שיעשה כך.
באמת מעניין לפי שיטת הגאון הרב שיינברג שליט"א (עד מאה ועשרים שנה, שמעתי שחגגו לו יום הולדת 100 בלי עין הרע) שהולך עם המון ציציות, האם הוא גם עושה כנ"ל במצוות אחרות.
אף שבציצית באמת יש יותר סברא שהרי כל בגד מחוייב בציצית. זה לא רק מצוה על הגברא.
מה שאין כן מצה ולולב, זה ודאי על הגברא.
אורי אגסי כתב:מתפעל כתב:דראל, זה ברור שמי שאוכל כזית אחד בודד מקיים את המצוה בערב תאכלו מצות.
השאלה היא אם יש ענין לאכול עוד זית והאם בזה הוא מקיים עוד מצוה. או שזה לא מעלה ולא מוריד מה שאוכל עוד.
למשל ניקח בלולב ואתרוג, יש איזה ענין ליטול יותר מפעם אחת ביום? לא חושב. לא ראיתי מי שיעשה כך.
באמת מעניין לפי שיטת הגאון הרב שיינברג שליט"א (עד מאה ועשרים שנה, שמעתי שחגגו לו יום הולדת 100 בלי עין הרע) שהולך עם המון ציציות, האם הוא גם עושה כנ"ל במצוות אחרות.
אף שבציצית באמת יש יותר סברא שהרי כל בגד מחוייב בציצית. זה לא רק מצוה על הגברא.
מה שאין כן מצה ולולב, זה ודאי על הגברא.
אולי אני טועה, אבל אני הבנתי שהגרח"פ הולך עם י"ח טליתות בדוקא כי לכל אחד קשירה שונה וכו' לצאת ידי הרבה שיטות, ולא סתם ענין ללכת עם הרבה, דא"כ מדוע דוקא י"ח טליתות? וא"כ בשאר מצוות ודאי שאינו עושה כן.
תקנו אותי אם טעיתי בזה.
-120 לא נשמע גוזמה?
אורי אגסי כתב:ו-120 לא נשמע גוזמה?
לדעתי מישהו כאן צריך לברר אצל תלמידיו הקרובים עם כמה טליתות הוא אכן הולך. המספרים כאן לא נורמליים. ואם אינני טועה היה כתוב לאחרונה בעיתונות (אני ראתי בקהילות של המבשר) שלרגל יום הולדתו ה-100 רכש לו א' מתלמידיו 18 ציציות חדשות בכדי להחליף את הישנות. כמדומני שזה היה המספר.
איש_ספר כתב:ד"ז ידוע בבית המדרש בשם הגאון הנצי"ב בהעמק שאלה נ"ג אות ד' ובמרומי שדה לחגיגה ז, ב, שם הוכיח מכמה מקומות שבכל תוספת על השיעור מקיים מצוה. הן בפסח והן בלולב. (וכעת לא עיינתי בפנים, באופן שאיני יודע אם מביא מה שנזכר בשבה"ל כמדומני, על גאונים (שוב כמדומני) שהיו מברכים בכל נטילה ונטילה של הלולב במשך היום). וכבר הביאו שכ"כ מהר"ל בגבורת ה' פמ"ח: 'דאע"ג שיוצא בכזית אחד אם אכל הרבה הכל מצוה אחת'.
[וכ"ז מבלי להזדקק לסוברים שיש מצוה באכילת מצה כל שבעה].
מתפעל כתב:כתוב בגמ' פסחים ק"ז שרבא היה שותה הרבה יין בערב פסח כי היכי דניגרריה לליביה דניכל מצה טפי לאורתא. וקשה: וכי יש מצוה לאכול הרבה מצה? הלא די בכזית מצה וכזית אפיקומן? ואולי הפירוש שיאכל בתיאבון. עד כאן מאמרי אמת ליקוטים.
הערה: קודם כל, מובא שצריך 2 כזיתים באכילת מצה. שנית, יש גם כזית בכורך. כך שבאופן פשוט אוכלים 4 כזיתים.
מלבד, נדמה לי שיש בזה רעייד אם כל כזית וכזית מקיימים מצוה. הרי מידה טובה מרובה, אם באיסורים חייבים על כל כזית, למה שבמצוות לא יקיימו מצוה בכל כזית?
אגב, מה הענין לאכול בתיאבון? האם אדם שאוכל מצה בלי תיאבון לא מקיים את המצוה בהידור? למה?
הקב"ה ציוה לאכול אז אוכלים. מה איכפת לי הנאת הגוף?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 21 אורחים