מכיון שזו ברכת התפעלות יש להניח שרק המתפעל מחוכמתו של החכם יברך ולא מי שלמד מפי השמועה שיש חכם בעיר שניתן להנות מחוכמתו
וה'ה גם לגבי חכם מחכמי האומות שחוכמתו היא מוסיקא לכוא' רק בעלי שמיעה מוסיקלית שמבינים את גודל מתנת הקל יוכלו לברך
עוד אוסיף שיש תפיסה שחדרה לציבור שגדול הדור ניתן לברך עליו ומכיון שהנהגת הדור(שהיא ביסודה גדר של עצה בתהלוכות החיים בצירוף של ס"ד) אינה ממיני החוכמה אין סיבה להניח שתביא בכנפיה ברכה זו
עוד יש לחקור אדם שחי בעיר של טיפשים והגיע לעיר חכם שביחס לעיר הוא חכם גדול אמנם בהשוואה לעיר של חכמים אינו במעלה עליהם האם הטפשים יברכו אליו כלומר הברכה היא אובקטיוית לחכמה או סובקטיות כלפי ההתפעלות מהחכם.