מה שנכון נכון כתב:http://www.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=28&t=5159
רבי שלום שבדרון מנסה להשיב על כך באחד מספרי דרשותיו.
הגרח כתב:עוד אוסיף שבגמ בסוף תענית כתוב שמתן תורה של לוחות שניות היה בכלל ביום כיפור כך שמשבועות כמתן תורה לא נשאר כלום עיין בנציב פרשת כי תשא
גם לא ברור שקיבלו את לימוד התורה בשבועות אלא רק את עשרת הדיברות שהם בעיקר ציויים
מנהגי הישיבות הקדושות הם ברוב המקרים מסיבות חינוכיות ולא בהכרח משקפים אמת היסטורית.
סגן אלוף כתב:ידוע שבישיבות ליטא העריכו מאד את יום חג השבועות כיומו של קבלת התורה, וכידוע בשם מרן הגרא"מ שך זצ"ל שבו נידונים על ההצלחה בתורה וכן בשם מרן הגר"א קוטלר זצ"ל שמ"ט הימים הם כנגד מ"ח קניני תורה.
ואיני מבין מה ההדגשה ביום מתן תורה דוקא על מצות לימוד התורה יותר משאר תרי"ג מצוות ?
הגרח כתב: כך שמשבועות כמתן תורה לא נשאר כלום.
פלגינן כתב:אולי קשור לניד"ד. קיבלתי פעם במייל.
ואם זה מתאים יותר לאשכול אחר, אשמח אם יפנו לכאן.
אש משמים כתב:
כי זו ה ת ו ר ה ! ! !
ומה יש בלעדי התורה ???
סגן אלוף כתב:ואיני מבין מה ההדגשה ביום מתן תורה דוקא על מצות לימוד התורה יותר משאר תרי"ג מצוות ?
קראקובער כתב:אש משמים כתב:
כי זו ה ת ו ר ה ! ! !
ומה יש בלעדי התורה ???
אם אינני טועה יש עוד תרי"ב מצוות, ולדידך נשים לא אמורות לחגוג היום הזה.
פלגינן כתב:אולי קשור לניד"ד. קיבלתי פעם במייל.
ואם זה מתאים יותר לאשכול אחר, אשמח אם יפנו לכאן.
דורשי יחודך כתב:נזכרתי במה ששמעתי מחכ"א שהיה נוכח בבר מצוה בו נכח הגר"ש אויערבאך שליט"א, סמוך ונראה לפני חג השבועות. הגר"ש שליט"א נאם והזכיר שהרי בר מצוה הוא מענינא דיומא, של קבלת עול מצות, שהרי זהו כל ענין חג השבועות כו'.
ניגש אליו תלמיד חכם ושאל, הרי שבועות זהו חג של לימוד התורה?
הגר"ש הגיב: "ביסטו נאך אין ישיבה קטנה (האם אתה עוד בישיבה קטנה)?"
אש משמים כתב:
(אם הסיפור התרחש כמצויין לעיל)
כוונתו לומר שאין סתירה בין קבלת עול מצוות ללימוד התורה ולהפך קבלת המצוות מכריחה לימוד טוב שלהם.
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 18 אורחים