הודעהעל ידי קו ירוק » ו' מאי 26, 2017 1:55 am
הסדרים של הכוללים בדרך כלל נגזרו מסדרי הישיבות שמהם הם צמחו, עם שינויים קלים בהתאמה למחויבות של 'בית'.
ואף כולל חזון איש שהוקם כמעט הראשון בא"י במתכונת זו של כוללי ליטא (קובנא, ואחרים, ואולי גם בית התלמוד בתל אביב - אינני יודע), וסדריו נקבעו ע"י מייסדו זיע"א, היו דומים לסדרי הישיבות, ובהתאמה.
הסדרים של הישיבות בדרך כלל היו למרכז את שעות הלימוד הפוריות, כאשר יש לכל שקדן ישנה האפשרות להוסיף מחול על הקודש ומהקודש על החול, ככל שבכוחו.
[למשל סדר שלישי דישיבת פוניב'ז הקדושה מסתיים רשמית ב-10.30 בלילה (כמובן שהאולם נשאר מלא מפה אל פה עד שעות מאוחרות, אבל כך נקבע].
בדרך כלל הפיכת סדרי הכולל לשעות עבודה/לימוד יומיות ממורכזות זה ההיפך ממהותו של תורתו אומנותו.
יחד עם זה, עשרות בשנים של כל מיני מסגרות שונות של כוללים, מסיבות כאלו ואחרות, שגם בהם מתעלים אברכים ושוקדים על תלמודם. ואף כוללי מעין 'פרושים' דאיישישוק, שכל השבוע נמצאים בו, כדוגמת הכולל בטבריה הידוע.
והעיקר שמי שמשקיע את יומו וחייו בתורה, שיבחן אם זה מתאים לו כדי לסייע בהתעלותו, או שזה כולל 'אשר יצר' שכל מטרתו - לאברך: תוספת כמה שקלים, וליוזם: נגיעות מנגיעות שונות, משגעונות בלתי נדלים, ועד הרע במיעוטו - כבוד..
נערך לאחרונה על ידי
קו ירוק ב ד' מאי 31, 2017 10:57 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.