יעקב אביעזר כתב:חלום לא מובן הרי היה ער ולא חולם. ומי שיש לו גילוי בהקיץ אינו נקרא חולם בפי חז"ל.
אדרבא במנורת המאור הבחור אזעצר טעה כשכתב חלום.
לגירסת חלון שמעתי לפרש שלא היתה כאן שום התגלות. פשוט יוסף היה זיו אוקנין של אביו, ולא הסתכל במראה. וכשראה את דמותו משתקפת בחלון (אשת פוטיפר דאגה שהחלון יהיה מכוסה מבחוץ כדי שלא יראוה במעשיה וממילא החלון נעשה כמראה). כאשר ראה יוסף את דמותו המתבגרת בחלון מיד נזכר באביו.
אבא יודן כתב:יעקב אביעזר כתב:לגירסת חלון שמעתי לפרש שלא היתה כאן שום התגלות. פשוט יוסף היה זיו אוקנין של אביו, ולא הסתכל במראה. וכשראה את דמותו משתקפת בחלון (אשת פוטיפר דאגה שהחלון יהיה מכוסה מבחוץ כדי שלא יראוה במעשיה וממילא החלון נעשה כמראה). כאשר ראה יוסף את דמותו המתבגרת בחלון מיד נזכר באביו.
ואיך תכלכל את ההמשך אמר לו אביו וכו'?
ובאמת כן כתב הרב הקדוש מסטמר ז"ל והוא מיישב כל הענין לפי זה
יעקב אביעזר כתב:חלום לא מובן הרי היה ער ולא חולם. ומי שיש לו גילוי בהקיץ אינו נקרא חולם בפי חז"ל.
אדרבא במנורת המאור הבחור אזעצר טעה כשכתב חלום.
יעקב אביעזר כתב:חלום לא מובן הרי היה ער ולא חולם. ומי שיש לו גילוי בהקיץ אינו נקרא חולם בפי חז"ל.
אדרבא במנורת המאור הבחור אזעצר טעה כשכתב חלום.
לגירסת חלון שמעתי לפרש שלא היתה כאן שום התגלות. פשוט יוסף היה זיו אוקנין של אביו, ולא הסתכל במראה. וכשראה את דמותו משתקפת בחלון (אשת פוטיפר דאגה שהחלון יהיה מכוסה מבחוץ כדי שלא יראוה במעשיה וממילא החלון נעשה כמראה). כאשר ראה יוסף את דמותו המתבגרת בחלון מיד נזכר באביו.
אשר ברא כתב:אבא יודן כתב:יעקב אביעזר כתב:לגירסת חלון שמעתי לפרש שלא היתה כאן שום התגלות. פשוט יוסף היה זיו אוקנין של אביו, ולא הסתכל במראה. וכשראה את דמותו משתקפת בחלון (אשת פוטיפר דאגה שהחלון יהיה מכוסה מבחוץ כדי שלא יראוה במעשיה וממילא החלון נעשה כמראה). כאשר ראה יוסף את דמותו המתבגרת בחלון מיד נזכר באביו.
ואיך תכלכל את ההמשך אמר לו אביו וכו'?
ובאמת כן כתב הרב הקדוש מסטמר ז"ל והוא מיישב כל הענין לפי זה
אך בירושלמי הוריות (ב, ה) איתא שגם אמו נראתה לו [ואגב עי' באור החיים (ויקרא יט, ג)].
אבא יודן כתב:השמעת מימיך אדם שדומה גם לאביו וגם לאמו
ועכשיו תבין המחלוקת בכל ילד בין האמא להשויגער אם הילד'לד דומה לאבא או לאמא...
לייטנר כתב:אבא יודן כתב:השמעת מימיך אדם שדומה גם לאביו וגם לאמו
ועכשיו תבין המחלוקת בכל ילד בין האמא להשויגער אם הילד'לד דומה לאבא או לאמא...
אתה רציני בשאלה הזו?!
רק המשפט שהבאת אחר כך מוכיח שאם קיים ויכוח, סימן שיש לו על מה להישען, קרי, אדם יכול להיות דומה הן לאביו והן לאמו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 225 אורחים