עתניאל בן קנז כתב:דעת_האברך כתב:האם אפשר לקבל מקורות מתי הזמן המסוגל לטבול במקוה בליל שבועות - האם לפני עלות השחר, אחרי עלות השחר, כמה לפני וכמה אחרי - על פי ה"עניינים" המבוארים באריז"ל?
לשון שער הכוונות
"ובהגיע אשמורת הבוקר מעט קודם עלות השחר בעת שמשחירין פני הרקיע במזרח אשר אז נק' אילת השחר כנודע. אז צריך שתטבול במקוה ותכוין אל המקוה העליון שהוא כתר עליון דז"א הנמשך לו בלילה הזה והוא נקרא שער החמשים כמ"ש ועליו נאמר וזרקתי עליכם מים טהורים כו' ועי"כ אנו מקבלים תוספת קדושה מבחי' הכתר הזה. וטעם הדבר הוא לפי שאנחנו בלילה הזה עושים ב' דברים הא' הוא להמשיך את כתר העליון דז"א ע"י עסק התורה כנז' ואחר כך באשמורת הבוקר אנו נעשים שושביני' דמטרוניתא רחל נוק' דז"א ומוליכין את הכלה הכלולה לבית הטבילה וטובלת במקוה העליון הנז' שהוא הכתר הנז' וגם אנחנו שושבינין דילה טובלים עמה
יישר כח
האם מי שאינו מבין את הכוונות שהביא מר מספר הכוונות צריך לטבול באשמורת ג"כ או לא?