.מבי מדרשא כתב:אם כבר היה מקום לומר הריני עוטף. בלא 'מ' כלל, דמה לה הכא.
תולדות אדם כתב:הרי הנוסח בדפוס ראשון אמסטרדם תל"א
מאיר חכמים כתב:בניין התפעל הוא בניין שאינו פעיל ואינו סביל אלא חוזר, דהיינו בניין קל - עוטף הוא בניין פעיל, שהפועל מתייחס לעשיית פעולה על משהו/מישהו אחר. בניין סביל מתאר קבלת פעולה, דוגמת בניין נפעל - נעטף, מישהו אחר עוטף אותי. לעומת זאת בניין התפעל מבטא גם את עושה הפעולה וגם את מקבלה, לדוגמה, מתלבש - גם מלביש פעיל וגם לבוש סביל. גם בדוגמה זו של מתעטף, גם עושה את פעולת העטיפה - עוטף, וגם מקבלה - נעטף.
זקן ששכח כתב:בנוסח 'לשם יחוד' שלפני העיטוף בטלית מופיע הנוסח: הריני מתעטף גופי בציצית.
לפי מיעוט הבנתי היה מתאים יותר לומר 'הריני מעטף גופי', כיון שיש פה מפעל ולא מתפעל, כלומר, אם אני עוטף עצמי מתאים לומר הריני מתעטף, אבל כאן שמדבר על הגוף כגוף נוכח ולא כעצמי מתאים יותר הריני מעטף.
זקן ששכח כתב:אני רק מנסה להבין: האם רק אחרי שילבש האדם בגד של ארבע כנפות או אז יטיל בהם ציצית? שהרי טרם לבשו אין כל פסול אם אין בו ציציות.
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 35 אורחים