מצד אחד מכנים את היצה"ר - הס"מ..מצד שני הוא מלאך המות הוא יצר הרע וכו'..
מס' הערות:
א. האם אכן מדובר באותו מלאך? הרי הס"מ הוא גם שרו של עשו שנלחם עם יעקב אבינו ע"ה (ושר האומה "אדום") והוא שרכב על הנחש ופיתה את חוה ולכאורה משמע שאינו אותו מלאך שאנו מכנים מלאך המוות ועוד שכתוב שמלאך המוות מלא עיניים..האם בו נלחם יעקב אבינו?..כיצד הדברים מתיישבים?
[בתחילה התקשתי בדבר, אח"כ היה לי פשוט מחמת הקושיות שאין זה אותו מלאך אלא הם שני מלאכים שונים, שתי בחינות של היצה"ר..אך אחרי שראיתי זאת: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1%D7% ... 7.95.D7.AA
וזאת: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7% ... 7.95.D7.AA התבלבלתי שוב..
אגב..לראשונה מצאתי שם סימוכין למחשבה שהיתה לי מזמן, שיש קשר בין המלאך גבריאל (שנמצא בצד שמאל של האדם ותמיד מופקד על פורעניות כמובא רבות בגמ' וכן כמו שביאר הרמב"ן רפא"ל=מל' רפואה -הצלה. מיכאל=מי כמוכה באלים ה'. לפי"ז גבריאל מל' גבר, גבורה, חוזק ולכן מובן מדוע בד"כ הוא (היצה"ר) חזק שולט וגובר) ליצה"ר. היש שיוכל לעשות יותר סדר בדברים?].
ב. היכן שוכן היצה"ר? ראיתי שיש האומרים שהוא שוכן גם במפתחי הלב בצד שמאל (בניגוד ליצר הטוב השוכן במח ובחלל הלב הימני, עיין כאן:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99%D7% ... 7.95.D7.AA ד.ה בספר)
ובנוסף, יצה"ר הוא גם מלאך ממש העומד משמאלו של האדם (גבריאל?)..האם הכוונה שלכל אחד יש יצה"ר משלו ומלאך ("פרטי") העומד משמאלו או שהדבר אינו כך והוא רק מלאך אחד אך איננו מבינים כיצד עומד משמאל כל אדם וכו'?
ג. ראו מה מצאתי כתוב בזהר ח"ב מב ע"א לאחר כתיבת שורות אלו :"גבריאל [ד]איהו יצר הטוב וסמא"ל [ד]איהו יצר הרע"
ד. מי שיודע/יוכל למצוא לי שיחה של הר' אסולין (רפאל/יעקב/שלמה או שם אחר שאיני זוכר) בענין "גיד הנשה - יצה"ר - מלחמה מתמדת",
["נשה"- ל' שכחה..היצר גורם לאדם לשכוח שהוא כל הזמן במלחמה מתמדת איתו ולכן מצליח להפילו.] אודה לו מאוד.
ה. כל תוספת הסבר/ביאור/הרחבה/הארה או הערה יתקבלו בברכה.