מה שנכתב שם לא נכון, בוודאות.חלמישצור כתב:כאן דנו בעניין זה: https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f ... 40#p135450. עיין גם בתגובות הקודמות.
משוש דורים כתב:הוא היה רבי מאד מעניין, הוא הגיע מעולם העסקונה, שימש לפני כהונתו כאדמו"ר כמנהל בית יעקב בטבריה, ואף חבר מועצת העיר, אך תמיד היה לפיד אש של עבודת ה', וחכימא דיהודאי.
מתפעל כתב:האחים לוריא שהיו מועמדים, האם גם הם היו נכדי בעל היסוד העבודה?
או שגם בלי יחוס רצו למנותם?
הניק שיבר כתב כך:
"בענין הבחירות, לפי השמועה, היו ארבעה מועמדים הברכ"א וחתנו הנת"ש, שהורץ על ידי הצעירים בחבורה, והאחים ר' מתת ור' אהרן יוסף לוריא. הנת"ש ורא"י נפלו בסיבוב הראשון, בסיבוב השני זכה ר' מתת בהפרש קל והיה אמור לקבל אדרת ההנהגה. לאחר יממה הודיע שמושך ידיו באשר זוגתו הטילה ווטו על הענין, וכך נותר הברכ"א, ור' מתת הבטיח כי יסייע לו".
משיב כתב:מה שנכתב שם לא נכון, בוודאות.
א. היו שרצו להציע את הנת"ש, אך הוא התנגד נמרצות ולא היה מועמד בבחירות.
ב. שמעתי בעבר מסלונימאי מבוגר שגם רבי מנדל וועג היה אחד המועמדים.
ג. היה סיבוב בחירות אחד ולא שנים.
מה שלא ברור האם ספרו ולברכת אברהם היו יותר קולות, או שלרבי מתת' היו יותר קולות אלא שהוא סרב, או שלא ספרו כלל אלא ארבעת המועמדים עצמם החליטו בלי להתחשב בהצבעה.
פרנקל תאומים כתב:אשמח אם מאן דהוא מהידענים דפה ק"ק, יעשה סדר בשושלת בית סלונים, ויכתוב כאן את סדר השושלת על התפצלויותיה עד הדור האחרון.
בתודה מראש, כמובן.
משוש דורים כתב:הוא היה רבי מאד מעניין, הוא הגיע מעולם העסקונה, שימש לפני כהונתו כאדמו"ר כמנהל בית יעקב בטבריה, ואף חבר מועצת העיר, אך תמיד היה לפיד אש של עבודת ה', וחכימא דיהודאי.
נחום וואהלינער כתב:פרנקל תאומים כתב:אשמח אם מאן דהוא מהידענים דפה ק"ק, יעשה סדר בשושלת בית סלונים, ויכתוב כאן את סדר השושלת על התפצלויותיה עד הדור האחרון.
בתודה מראש, כמובן.
בקיצור נמרץ
הראשון לשושלת סלאנימא היה היסוד העבודה וממנו אתחיל, אבל באמת השושלת מתחיל מרבי שלמה מקארלין - לתלמידו רבי מרדכי מלעכאוויטש - לבנו רבי נח מלעכאוויטש - לתלמידו רבי משה מקאברין - לתלמידו היסוד העבודה:
רבי אברהם מסלאנים המכונה ע"ש ספרו יסוד העבודה נפטר י"א חשון תרמ"ד
אחריו כיהן נכדו רבי שמול מסלאנים המכונה די פאטער נפטר י"ט שבט תרע"ה
אחריו כיהנו שני בניו
א. רבי יששכר לייב מסלאנים המכונה די עלטערער
בנו רבי אברהם יהושע העשיל עלה ארצה בתרצ"ה והיה לו ביהמ"ד בתל אביב
ב. רוב החסידים נהרו אליו ומהם ההמשך רבי אברהם מסלאנים המכונה די בראניוויטצער ע"ש העיר שבה כיהן [בתחילה היה לזמן קצר בביאליסטוק] ספרו בית אברהם
בנו רבי שלמה דוד יהושע מסלאנים הי"ד
אחרי השואה כשמרבית מחסידי סלאנים ורבם הק' נעקדו על קידוש השם, והחסידים בארה"ק מצאו את עצמם בלי רועה החליטו סופית לענוד העטרה על ראש צדיק, ה"ה
רבי מרדכי חיים סלאנים שהיה מחשובי החסידים אצל הדברי שמואל ואביו היה עוד בקאברין ואח"כ סופר המלך אצל דודו היסוד עבודה, רבי מוטל מעולם לא רצה להתעטר בעטרה ואסר שיקראו אותו 'אדמו"ר' ואף אמר שאינו מוחל מי שקוראהו כן. ולכן כשכותבים הימנו, כותבים עט"ר מרן הרמ"ח.
אחרי פטירתו נמנו וגמרו להכתיר - כמבואר לעיל את
רבי אברהם מסלאנים שהיה ידוע קודם כר' אברום וינברג הוא היה בנו של רבי נח בן רבי מיכל אהרן בן היסוד העבודה.
בסוף ימיו נפרדו הדרכים אחרי שרוב החסידים בחרו בחתנו, ראש הישיבה
רבי שלום נח מסלונים המכונה ע"ש ספרו נתיבות שלום
ואילו חלק אחר מהחסידים בחרו בנכדו - חתן בנו, שהוא גם נכדו של רבי נח הנ"ל
רבי אברהם מסלאנים איתן מושבו בבני ברק, ה' יאריך ממלכתו בנעימים
אחר פטירת הנתיבות שלום מילא את מקומו, בנו
רבי שמואל מסלונים איתן מושבו בירושלים, ה' יאריך ממלכתו בנעימים
פרנקל תאומים כתב:האם ה'ברכת אברהם' זצ"ל נולד והתחנך בחו"ל ורק בבגרותו הגיע לטבריה?
ועוד משהו, באשכול שציינו אליו כאן, התבאר שחסידי סלאנים מתייחסים ל'בית אברהם' זצ"ל כהרבי מבראנוביץ' (אצלנו זה הגרא"ב וסרמן הי"ד...), ויש בכך איזו אמירה שכביכול אינה רואה בו את ההמשך הישיר של השושלת. ולפי דבריך, אינני מבין: הלא הן סלונים והן סלאנים לא מתייחסות היום באופן ישיר ל'בית אברהם' כ"א שתיהן מתייחסות אך ורק ל'ברכת אברהם', ולאביו רבי נח?
פרנקל תאומים כתב:הרמ"ח סלונים זצ"ל היה ממשפחת סלונים של חברון (ר' אליעזר דן סלונים) ושל חב"ד?
פרנקל תאומים כתב:ה'יסוד העבודה' הוא שהיה ראש ישיבה בסלונים בתקופת הג"ר אייזל חריף זצ"ל, הלא כן?
פרנקל תאומים כתב:הרמ"ח סלונים זצ"ל היה ממשפחת סלונים של חברון (ר' אליעזר דן סלונים) ושל חב"ד?
פרנקל תאומים כתב:משוש דורים כתב:הוא היה רבי מאד מעניין, הוא הגיע מעולם העסקונה, שימש לפני כהונתו כאדמו"ר כמנהל בית יעקב בטבריה, ואף חבר מועצת העיר, אך תמיד היה לפיד אש של עבודת ה', וחכימא דיהודאי.
הרי גם בנו הר"ר שמואל וינברג ז"ל (איש פא"י) חמיו של האדמו"ר מסלאנים, שימש כראש עיריית ב"ב, הלא כן?
פרנקל תאומים כתב:האם ה'ברכת אברהם' זצ"ל נולד והתחנך בחו"ל ורק בבגרותו הגיע לטבריה?
ועוד משהו, באשכול שציינו אליו כאן, התבאר שחסידי סלאנים מתייחסים ל'בית אברהם' זצ"ל כהרבי מבראנוביץ' (אצלנו זה הגרא"ב וסרמן הי"ד...), ויש בכך איזו אמירה שכביכול אינה רואה בו את ההמשך הישיר של השושלת. ולפי דבריך, אינני מבין: הלא הן סלונים והן סלאנים לא מתייחסות היום באופן ישיר ל'בית אברהם' כ"א שתיהן מתייחסות אך ורק ל'ברכת אברהם', ולאביו רבי נח?
ארזי ביתר כתב:פרנקל תאומים כתב:משוש דורים כתב:הוא היה רבי מאד מעניין, הוא הגיע מעולם העסקונה, שימש לפני כהונתו כאדמו"ר כמנהל בית יעקב בטבריה, ואף חבר מועצת העיר, אך תמיד היה לפיד אש של עבודת ה', וחכימא דיהודאי.
הרי גם בנו הר"ר שמואל וינברג ז"ל (איש פא"י) חמיו של האדמו"ר מסלאנים, שימש כראש עיריית ב"ב, הלא כן?
ר' שמואל וינברג ראש עיריית בני ברק, היה נכדו של רבי יששכר לייב 'דער עלטערער', בנו של ר' אברהם מתל אביב.
ח''ל קאליסק כתב:פרנקל תאומים כתב:הרמ"ח סלונים זצ"ל היה ממשפחת סלונים של חברון (ר' אליעזר דן סלונים) ושל חב"ד?
שם משפחתו של מרן הרמ''ח קסטילניץ
ארזי ביתר כתב:פרנקל תאומים כתב:משוש דורים כתב:הוא היה רבי מאד מעניין, הוא הגיע מעולם העסקונה, שימש לפני כהונתו כאדמו"ר כמנהל בית יעקב בטבריה, ואף חבר מועצת העיר, אך תמיד היה לפיד אש של עבודת ה', וחכימא דיהודאי.
הרי גם בנו הר"ר שמואל וינברג ז"ל (איש פא"י) חמיו של האדמו"ר מסלאנים, שימש כראש עיריית ב"ב, הלא כן?
ר' שמואל וינברג ראש עיריית בני ברק, היה נכדו של רבי יששכר לייב 'דער עלטערער', בנו של רבי אברהם יהושע העשיל מתל אביב.
פרנקל תאומים כתב:ומי היה חמיו של הרבי מסלאנים שליט"א, מדוע הוא עצמו לא מונה לשמש באדמו"רות אחרי אביו ה'ברכת אברהם' זצ"ל?
פרנקל תאומים כתב:ומי היה חמיו של הרבי מסלאנים שליט"א, מדוע הוא עצמו לא מונה לשמש באדמו"רות אחרי אביו ה'ברכת אברהם' זצ"ל?
פרנקל תאומים כתב:משוש דורים כתב:הוא היה רבי מאד מעניין, הוא הגיע מעולם העסקונה, שימש לפני כהונתו כאדמו"ר כמנהל בית יעקב בטבריה, ואף חבר מועצת העיר, אך תמיד היה לפיד אש של עבודת ה', וחכימא דיהודאי.
הרי גם בנו הר"ר שמואל וינברג ז"ל (איש פא"י) חמיו של האדמו"ר מסלאנים, שימש כראש עיריית ב"ב, הלא כן?
יתן חן כתב:ומה הפשט שקוראים לדברי שמואל 'דער פאטער', כאילו גדלותו ושמו באו לו כיון שהוא אבי הבית אברהם, וכך גם לאחיו הגדול בכל המובנים 'דער עלטערער'.
נחום וואהלינער כתב:יתן חן כתב:ומה הפשט שקוראים לדברי שמואל 'דער פאטער', כאילו גדלותו ושמו באו לו כיון שהוא אבי הבית אברהם, וכך גם לאחיו הגדול בכל המובנים 'דער עלטערער'.
לא קשור בכלל להיותו אבי הרבי בעל בית אברהם.
אלא כינוי לאבא - רבי
די עלטערער הוא כן משום שהוא היה האח המבוגר של הרבי, אבל בוודאי חסידיו לא קראו אותו כן.
וינברג. הוא נין אחיו של הברכת אברהם.דן בן יעקב כתב:מה שם המשפחה של הרב'ה מסלאנים? (שהוא כאמור חתן ר' שמואל וינברג בן ה"ברכ"א")
ר' אברהם בן ר' מיכל אהרן בן ר' יוסף בן ר' יצחק מתתיהו.דן בן יעקב כתב:איזה אח?
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 156 אורחים