נחלקו ר"י ור"ל בשבת פרק כלל גדול אי מי שהזיד בלאו ושגג בכרת אי מיקרי שוגג וחייב חטאת או לא, ושניהם ילפי' מקראי שם.
האם לר"ל דס"ל דלא מיקרי שוגג ואינו חייב חטאת, יקרא מזיד וחייב כרת או שלזה מודה ר"ל שמזיד לא הוה?
אבןטובה כתב:האם לר"י דהזיד בלאו ושגג בכרת הוי שגגה, הוא רק שוגג לענין כרת או גם לענין מלקות יהא פטור על הלאו או שחייב מלקות על הלאו שהזיד בה?
מיללער כתב:נחלקו ר"י ור"ל בשבת פרק כלל גדול אי מי שהזיד בלאו ושגג בכרת אי מיקרי שוגג וחייב חטאת או לא, ושניהם ילפי' מקראי שם.
"אבןטובה"]האם לר"י דהזיד בלאו ושגג בכרת הוי שגגה, הוא רק שוגג לענין כרת או גם לענין מלקות יהא פטור על הלאו או שחייב מלקות על הלאו שהזיד בה?
פרי יהושע כתב:מיללער כתב:נחלקו ר"י ור"ל בשבת פרק כלל גדול אי מי שהזיד בלאו ושגג בכרת אי מיקרי שוגג וחייב חטאת או לא, ושניהם ילפי' מקראי שם.
"אבןטובה"]האם לר"י דהזיד בלאו ושגג בכרת הוי שגגה, הוא רק שוגג לענין כרת או גם לענין מלקות יהא פטור על הלאו או שחייב מלקות על הלאו שהזיד בה?
כיון וכרת דין שמים, כל הנפק"מ צריכה להיות רק למלקות לסובר ריש פ' אלו הן הלוקין שפטור החייב כרת.
אבןטובה כתב:רש"ש שבועות לז.
מיללער כתב:אבןטובה כתב:רש"ש שבועות לז.
הפלא ופלא!
נקט בפשיטות דלר"י אם התרו בו למלקות לוקה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 122 אורחים