קו ירוק כתב:פשוט.
וגם נוקטים כל הלכה למעשה. בעל בן תורה לא מחויב לעונת אשתו כשיש עונת אור זרוע שע"ד כן נשאו. וה"נ הכא.
לא פשוט בכלל.
ולא שייך לעונת או"ז שמנהגו להחמיר.
קו ירוק כתב:פשוט.
וגם נוקטים כל הלכה למעשה. בעל בן תורה לא מחויב לעונת אשתו כשיש עונת אור זרוע שע"ד כן נשאו. וה"נ הכא.
איפה הערוך השלחן כתב ככה?פרי יהושע כתב:אבן זועקת כתב:לא מדוייק כלל, ומצ"ב דברי העורה"ש. הוא כותב שאין זה תקנת חכמים גמורה אלא כעין הידור מצוה ולכן אין כופין על זה אם יש שום עיכוב. אבל ברור מדבריו שבלי טעם לעכב אסור למנוע מלהוליד, ואפילו ביש איזה טעם כתב רק שאין כופין.ש. ספראי כתב:והנה החכמים שעסקו בזה דנו בדר מדין "בערב אל תנח ידך", שלדעת הערוה"ש אינו חיוב אלא רק הידור מצוה
הלא מפורש כתב ששיקולים של פרנסה יכולים לבוא בחשבון, ולמיעוט ידיעותיי זה חידוש שלא קידמו באחרו'.
גם זו לטובה כתב:כמובן שבאופן שבו מוצגת השאלה של פותח האשכול התשובה היא ללכת ליעוץ דחוף
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 291 אורחים