דרומי כתב:שלום לכולם,
אני צריך לצורך עבודה מסויימת מקור המרכז את כל הנושא של טיפול בכלב ביתי בשבת - מצד מוקצה, מלאכת צידה, מלאכת הוצאה, ועוד.
בספרים שחיפשתי בינתיים ממעטים לדבר בכך ישירות, כנראה משום שהדבר אינו מצוי בציבור החרדים, ואשמח להפניה לכל מקור מכל סוג שהוא.
בסדר כתב:וכאן המקום להתריע על מה שראיתי בעיה"ק צפת, שם מסתובבים אנשים עם כיפות על ראשיהם עם כלבים בשב"ק, הרי החבל משמש להכלב ונעשה בסיס לכלב. (אני לא מאמין שמקפידין גם שלא לטלטל הכלב עצמו, אבל זה לא ראיתי). המה יהודים או לא? שומרי שבת למחצה? אולי סתם בעלי תשובה על אם הדרך לשוב אל ד'?
אש משמים כתב:בסדר כתב:וכאן המקום להתריע על מה שראיתי בעיה"ק צפת, שם מסתובבים אנשים עם כיפות על ראשיהם עם כלבים בשב"ק, הרי החבל משמש להכלב ונעשה בסיס לכלב. (אני לא מאמין שמקפידין גם שלא לטלטל הכלב עצמו, אבל זה לא ראיתי). המה יהודים או לא? שומרי שבת למחצה? אולי סתם בעלי תשובה על אם הדרך לשוב אל ד'?
אולי כבודו ילמד הלכות שבת לפני שכותב שטויות והשמצות על אנשים שכל 'פשעם' בהחזקת כלב.
החבל לא בסיס לכלב ועי' שו"ע או"ח סי' שיז הל' ז "אם היה קשור בפרה ורוצה לקושרו באבוס מותר בכל חבל" וגם לא יהא שהוא בסיס כל שאינו מקפיד (מחוסר ידע) במוקצה אינו יהודי???
בעבר לכל אדם היו בהמות וחיות לרוב ומה הדעות הכוזבות אותם אתה מפיץ כאן?? בושה!
אש משמים כתב:בסדר כתב:וכאן המקום להתריע על מה שראיתי בעיה"ק צפת, שם מסתובבים אנשים עם כיפות על ראשיהם עם כלבים בשב"ק, הרי החבל משמש להכלב ונעשה בסיס לכלב. (אני לא מאמין שמקפידין גם שלא לטלטל הכלב עצמו, אבל זה לא ראיתי). המה יהודים או לא? שומרי שבת למחצה? אולי סתם בעלי תשובה על אם הדרך לשוב אל ד'?
אולי כבודו ילמד הלכות שבת לפני שכותב שטויות והשמצות על אנשים שכל 'פשעם' בהחזקת כלב.
החבל לא בסיס לכלב ועי' שו"ע או"ח סי' שיז הל' ז "אם היה קשור בפרה ורוצה לקושרו באבוס מותר בכל חבל". אך גם לו יהא שהוא בסיס כל שאינו מקפיד (מחוסר ידע) במוקצה אינו יהודי???
בעבר לכל אדם היו בהמות וחיות לרוב ומה הדעות הכוזבות אותם אתה מפיץ כאן?? בושה!
(אולי יש לדון לזכות שכבודו גדל בבני ברק ודומיה)
אין שום בעיה הלכתית ללכת עם כלב בשבת!!!
יש להיזהר בכמה דינים פשוטים ותו לא!
בסדר כתב:אולי גם אתם ממגדלי כלבים?... כנראה שכן, אחרת לא הייתי מקבל תשובה כזה... אני העליתי סברא ממבט יסודי דיני מוקצה, ויסוד בסיס הוא כשהאיסור משמש להיתר. ובדיוק כן הוא כאן. לא חשבתי על הדין בסי' שי"ז, ואדרבה, תבאר כאן למה לא יהיה בסיס, תחת לקלל אותי בגחלת 'אש'...
אש משמים כתב:דרומי כתב:שלום לכולם,
אני צריך לצורך עבודה מסויימת מקור המרכז את כל הנושא של טיפול בכלב ביתי בשבת - מצד מוקצה, מלאכת צידה, מלאכת הוצאה, ועוד.
בספרים שחיפשתי בינתיים ממעטים לדבר בכך ישירות, כנראה משום שהדבר אינו מצוי בציבור החרדים, ואשמח להפניה לכל מקור מכל סוג שהוא.
הכל מבואר במשנ"ב, כל בעלי החיים הם מוקצה ואסור להזיזם. (וכן ללטף שמזיז את שערם).
נהר שלום כתב:אש משמים כתב:דרומי כתב:שלום לכולם,
אני צריך לצורך עבודה מסויימת מקור המרכז את כל הנושא של טיפול בכלב ביתי בשבת - מצד מוקצה, מלאכת צידה, מלאכת הוצאה, ועוד.
בספרים שחיפשתי בינתיים ממעטים לדבר בכך ישירות, כנראה משום שהדבר אינו מצוי בציבור החרדים, ואשמח להפניה לכל מקור מכל סוג שהוא.
הכל מבואר במשנ"ב, כל בעלי החיים הם מוקצה ואסור להזיזם. (וכן ללטף שמזיז את שערם).
הזזת השיער טלטול??? וא"כ איך אתה מתיר למשוך בחבל הרי ודאי מזיז השיערות???
אש משמים כתב:נהר שלום כתב:אש משמים כתב:
הכל מבואר במשנ"ב, כל בעלי החיים הם מוקצה ואסור להזיזם. (וכן ללטף שמזיז את שערם).
הזזת השיער טלטול??? וא"כ איך אתה מתיר למשוך בחבל הרי ודאי מזיז השיערות???
הזזת השיער טלטול!!! לא התרתי למשוך בחבל אלא לאחוז בחבל. וכמו שאם הכלב בא ונוגע באדם אין האדם מטלטל אלא הכלב אותו הדבר אם אוחז בחבל וע"י תזוזת הכלב שיערו זז הרי שהכלב טלטל את שיערו.
נהר שלום כתב:שוב ראיתי במשנ"ב שמותר לדדות רק משום הפסד וצעב"ח דאם לא היה אסור משום שמטלטל האיברים (לא נראה שחשש לשיער).
לפי דבריך אסור לנגוע בשום חיה (בעלת שיער) כמו בביצה משום שודאי יטלטל השיער.
אש משמים כתב:נהר שלום כתב:שוב ראיתי במשנ"ב שמותר לדדות רק משום הפסד וצעב"ח דאם לא היה אסור משום שמטלטל האיברים (לא נראה שחשש לשיער).
לפי דבריך אסור לנגוע בשום חיה (בעלת שיער) כמו בביצה משום שודאי יטלטל השיער.
עי' ביה"ל ס' שב "מקנחה בזנב הסוס" שמביא 'תוספת שבת' שאוסר באופן ברור, אכן שם נשאר בצ"ע, ולפיכך כתבתי לאיסור.
נהר שלום כתב:אש משמים כתב:נהר שלום כתב:שוב ראיתי במשנ"ב שמותר לדדות רק משום הפסד וצעב"ח דאם לא היה אסור משום שמטלטל האיברים (לא נראה שחשש לשיער).
לפי דבריך אסור לנגוע בשום חיה (בעלת שיער) כמו בביצה משום שודאי יטלטל השיער.
עי' ביה"ל ס' שב "מקנחה בזנב הסוס" שמביא 'תוספת שבת' שאוסר באופן ברור, אכן שם נשאר בצ"ע, ולפיכך כתבתי לאיסור.
המשנ"ב כותב שדבר זה לא הוזכר בשום אחד מהפוסקים. ובתשובות הגר"א נבנצאל כתב להקל בזה משום שהמשנ"ב נשאר בצ"ע.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 171 אורחים