ישנו כתב:מפורש בתוס' סוטה כ"ח. דמי שאכל ספק חלב ספק שומן ונתברר שהוא שומן צריך סליחה וכפרה (היינו כפרה של מתכוון לאכול בשר חזיר ועלה בידו בשר טלה).
סגי נהור כתב:אם מדובר באיסור דאורייתא שספקו לחומרא, נמצא שנתכוון לעשות מעשה אסור (לאכול דבר שע"פ התורה אסור לאוכלו מספק), ומאי שנא מנתכוון לאכול בשר חזיר וכו'?
ישנו כתב:מפורש בתוס' סוטה כ"ח. דמי שאכל ספק חלב ספק שומן ונתברר שהוא שומן צריך סליחה וכפרה (היינו כפרה של מתכוון לאכול בשר חזיר ועלה בידו בשר טלה).
בסדר כתב:ישנו כתב:מפורש בתוס' סוטה כ"ח. דמי שאכל ספק חלב ספק שומן ונתברר שהוא שומן צריך סליחה וכפרה (היינו כפרה של מתכוון לאכול בשר חזיר ועלה בידו בשר טלה).
אולי זה מחלוקת התוס' והר"ן
אבןטובה כתב:כבר כ' הח"ס חו"מ סי' כט דעבר על ספק איסור במזיד חייב אשם תלוי ובמנ"ח מצוה קכח כ' דאם אכל ספק איסור במזיד אינו חייב קרבן אשם תלוי.
.
מה שנכון נכון כתב:
מיללער כתב:מה שנכון נכון כתב:
תודה רבה
מיהו המחבר 'דבר תורה' הנ"ל? נראה בקי נפלא
בסדר כתב:מיללער כתב:מה שנכון נכון כתב:
תודה רבה
מיהו המחבר 'דבר תורה' הנ"ל? נראה בקי נפלא
הרב חיים שלמה אבראהאם בנו של הרב מבארדיטשוב ז"ל אחי של הרב לוי יצחק דומ"ץ קאשוי ור' נחום כותב בקובצי התורה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 463 אורחים