אבןטובה כתב:דוא"ל נכנס: סימא את עין עבדו או הפיל שינו בשבת יוצא לחירות או דקבלב"מ?
מיללער כתב:אבןטובה כתב:דוא"ל נכנס: סימא את עין עבדו או הפיל שינו בשבת יוצא לחירות או דקבלב"מ?
יש לדון מדין מקלקל בחבורה דפטור, אם מיקרי חייבי מיתות שוגגין.
גם הרי יציאה לחירות הוא קנס, ותלוי במחלוקת אי בקנסא אמרי' קלבד"מ.
עזריאל ברגר כתב:מיללער כתב:אבןטובה כתב:דוא"ל נכנס: סימא את עין עבדו או הפיל שינו בשבת יוצא לחירות או דקבלב"מ?
יש לדון מדין מקלקל בחבורה דפטור, אם מיקרי חייבי מיתות שוגגין.
גם הרי יציאה לחירות הוא קנס, ותלוי במחלוקת אי בקנסא אמרי' קלבד"מ.
מצד מקלקל בחבורה - דינו כחובל בחבירו לכל דבר.
מצד קנס - סוגיא ערוכה היא בכתובות פרק אלו נערות, שאומרים קלב"מ בקנס.
אבןטובה כתב:היא כפרה כמ"ש המהרש"א ח"א ברכות ה: ד"ה אלא
מיללער כתב:עזריאל ברגר כתב:מצד מקלקל בחבורה - דינו כחובל בחבירו לכל דבר.
מצד קנס - סוגיא ערוכה היא בכתובות פרק אלו נערות, שאומרים קלב"מ בקנס.
וחובל בחבירו במזיד בשבת חייב מיתה? ומה עם חיוב תשלומין?
והן הן הדברים
ולכאורה יש להביא ראיה מקרע שיראין של חבירו, דשם גם מקלקל הוא ואמרי' דפטור מתשלומין מטעם קלבד"מ
אבןטובה כתב:המהרש"א כותב שהוא כדי למרק עוון כנען
ובדבר שהוא לכפרה ל"א קלב"מ
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 129 אורחים