שברי לוחות כתב:ובלב אריה (האשקי) דף ל"א (ע"ב)
קאצ'קלה כתב:במקורות רבים מצאתי את הנוטריקונים בת"כ ובח"ח ובשד"א ובפ"מ. ברור הפענוח לשלשת הנוטריקונים הראשונים: בתקיעת כף, ובחרם חמור, ובשבועה דאורייתא. אבל את הרביעי ('בפ"מ') איני יודע איך לפענח. ראיתי מפענחים 'בפועל ממש', וזה נראה לי שבוש מבודה. ראיתי גם 'בפה מלא', וגם זה אינו מתיישב דיו. שוב מצאתי מי שפתח 'בפיסול מודעי'.
איזו דרך ישכון אור?
עיניו כיונים כתב:חפש את הצירופים "+שבועה +בפועל ממש" "+תקיעת כף בפועל ממש" "בת"כ בפועל ממש" (ובתוספת אותיות שימוש), ותראה שהוא לשון נפוץ מאוד גם בספרי כת הקודמין, כגון שו"ת חתם סופר, ולמעלה בקודש. מצויים גם הצירופים הנ"ל ודומיהם עם תיבת 'בפועל' לבדה, בלא 'ממש'.
מה שנכון נכון כתב:בריה דרב יהושע.
מנצפך כתב:?
קאצ'קלה כתב:נראה שהאות ק של ע"ק נתחלפה עם האות "כ" של המלה שבשורה הקודמת מעליה ממש הצדיכ, וצ"ל שם הצדיק וכאן ע"כ.
המלה אשר יתכן שיש לתקן אזי. והרי אנו קוראים "אזי על כרחם יכפו כאגמון ראש".
או: "ואם נתווכח על פניהם איש בעל כרחם יכפו..."
כל זה בתורת השערה כמובן, עד שיבואו חכמינו וימצאו פירוש מרווח יותר.
קאצ'קלה כתב:נראה שהאות ק של ע"ק נתחלפה עם האות "כ" של המלה שבשורה הקודמת מעליה ממש הצדיכ, וצ"ל שם הצדיק וכאן ע"כ.
המלה אשר יתכן שיש לתקן אזי. והרי אנו קוראים "אזי על כרחם יכפו כאגמון ראש".
או: "ואם נתווכח על פניהם איש בעל כרחם יכפו..."
כל זה בתורת השערה כמובן, עד שיבואו חכמינו וימצאו פירוש מרווח יותר.
הנאמן בפקדונו כתב:מה הר"ת א"א המופיע בפירוש העץ יוסף על המדרש [ונמצא גם כבר במתנות כהונה]?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 460 אורחים