בב"ק קיד' א' מבואר בגמ' חילוק בין ב"ד של ישראל לזה של עכו"ם וביאר רש"י בד"ה מימר בזה"ל לשון אחר דאמרי לנגזל מי יימר כדקאמרת הבא עדים שגנבו ממך עכ"ל. והיינו שבדיני ישראל צריך עדים בשביל לזכות בדין, משא"כ אצל הגויים.
ונפשי בשאלתי האם אצל הגוים לא צריכים עדים? וכי על סמך מה ידונו? ולכאורה רש"י נתכוון לומר שאצל ישראל מהני רק עדים, ואילו אצל הגויים מהני ראיה נסיבתית האם כן הדבר?
האם טביעת אצבע אינה תקיפה בדיננו? אף שהיא דבר מוכרח אלא שאין כאן עדים