אור עולם כתב:בערוך לנר (או"ח תקכ"ט, ב בשם מג"א בשם יש"ש) שהחזנים המאריכים בתפילה אין זה לא חציו לה' ולא חציו לכם
בית צדיקים כתב:פולסברג כתב:איך מקיימים את החצייה כדתה של תורה, הלכה למעשה?
הנה כתב הר''מ (פ''ו מהל' שביתת יו''ט הל' י''ט): 'אע"פ שאכילה ושתייה במועדות בכלל מצות עשה. לא יהיה אוכל ושותה כל היום כולו. אלא כך היא הדת, בבקר משכימין כל העם לבתי כנסיות ולבתי מדרשות ומתפללין וקורין בתורה בענין היום וחוזרין לבתיהם ואוכלין, והולכין לבתי מדרשות קורין ושונין עד חצי היום, ואחר חצות היום מתפללין תפלת המנחה וחוזרין לבתיהן לאכול ולשתות שאר היום עד הלילה'.
א] האם צריך להיות דווקא כסדר הזה שתיאר הר''מ, או כל א' יעשה הישר בעיניו, ובלבד שיהיו שוה בשוה?
ב] כשמדברים בדברי תורה ויראה זמירות וסיפורי צדיקים וכו' על השולחן, במה נחשב הוא?
אשמח לשמוע דעתכם הרמה!
האמרי חיים מויזניץ זיע"א פעם אחרי התפלה אמר עד עכשיו קיימנו חציו לכם עכשיו אנו נוטלים ידים לסעודה לקיים חציו לה'...
בית צדיקים כתב:האמרי חיים מויזניץ זיע"א פעם אחרי התפלה אמר עד עכשיו קיימנו חציו לכם עכשיו אנו נוטלים ידים לסעודה לקיים חציו לה'...
בית צדיקים כתב:עזריאל ברגר כתב:בית צדיקים כתב:האמרי חיים מויזניץ זיע"א פעם אחרי התפלה אמר עד עכשיו קיימנו חציו לכם עכשיו אנו נוטלים ידים לסעודה לקיים חציו לה'...
דיון וביאור הלכתי בסיפור זה, ובכללות הענין ד"חציו לשם וחציו לכם" - viewtopic.php?p=548877#p548877
תודה על הערה אך לא הבנתי מה שכתבת שם האם תוכל לומר במה השו"ע הרב מדבר שם?
בית צדיקים כתב:האמרי חיים מויזניץ זיע"א פעם אחרי התפלה אמר עד עכשיו קיימנו חציו לכם עכשיו אנו נוטלים ידים לסעודה לקיים חציו לה'...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 718 אורחים