למה מומר להכעיס שחילל שבת חייב מיתה, הרי זה מלאכה שאינה צריכה לגופה?
[שאלה שנשאלה בבית ההוראה דהיינו האוזניים...]
אש משמים כתב:מסתמא חייב על הכפירה שבזה ולא על המלאכה.
נהר שלום כתב:אש משמים כתב:מסתמא חייב על הכפירה שבזה ולא על המלאכה.
א"כ לא היה חייב סקילה.
עזריאל ברגר כתב:נהר שלום כתב:אש משמים כתב:מסתמא חייב על הכפירה שבזה ולא על המלאכה.
א"כ לא היה חייב סקילה.
ואימא הכי נמי?
פרי יהושע כתב:לשון הרמב"ם פ"ה מיסודי התורה ה"י "...בשאט נפש להכעיס", ומשמע שכל להכעיס אינו בשביל להכעיס את הרבש"ע, אלא שביק התירא ואכל איסורא סתם, ולא מפני שניחא ליה יותר באיסור מההיתר, וממילא אינו בכלל מלשאצל"ג.
הרואה כתב:ב. לא מודדים בבית דין עד כמה נתכוון לגופה, אלא עדים מעידים שקטף פרי, סוקלים אותו ולא שואלים אותו על כוונות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 255 אורחים