הוד_והדר כתב:המקור כמדומני על פי החז"ל הרב שגלה מגלין ישיבתו עמו
שערי חכמה כתב:בזוהר פרשת בלק (ח"ג ריט:) מבואר שהאב והאם באים לשמוח עם בניהם, וז"ל:
ומנלן דאית לון לישראל לשתפא לקודשא בריך הוא ושכינתיה בחדוה דלהון, דכתיב "ישמח ישראל בעושיו", ההיא חדוה דישראל לאו איהו אלא בעושיו, בעושיו בעושו מבעי ליה, אלא אלין קודשא בריך הוא ושכינתיה ואביו ואמו, דאף על גב דמיתו קודשא בריך הוא אעקר לון מגן עדן ואייתי לון עמיה לההוא חדוה לנטלא חולקא דחדוה עם קודשא בריך הוא ושכינתיה.
ומעתה י"ל שגם רבו בכלל זה, כיון שהתלמיד נחשב כבן, כמו שדרשו חז"ל בכ"מ, ...
א גאליציאנער כתב:שערי חכמה כתב:ומה שכתבת שמוכח משם איפכא כיון שכתוב לשון עשיה, כבר דרשו חז"ל כעי"ז על "ואת הנפש אשר עשו בחרן".
...היות ומדובר בשמחה של נישואים וכדומה שהיא שמחת האב והאם הגשמיים תחילה לכל לראש, להכי שפיר הנוטלים חלק בראש הם השותפים שהביאו לכך מלכתחילה, ולכן הוא לשון עשיה, והנפש אשר עשו בחרן אינו כל כך ענין לכאן...
א גאליציאנער כתב: במעשה מהסבא קדישא מריז'ין שחיתן והלך לחופה ואדל בת הבעש"ט או בת רבי ברוכל ממזיבוז אמרה לו שהיות והסבא המגיד הקדוש ממעזריטש יורד לחתונה בודאי גם ירד רבו עמו ולכן מבקשת היא למסור קוויטל לבעשט.
בקרו טלה כתב:א גאליציאנער כתב: במעשה מהסבא קדישא מריז'ין שחיתן והלך לחופה ואדל בת הבעש"ט או בת רבי ברוכל ממזיבוז
על אף שיש עדויות על בת הבעש"ט [ראה למשל בספר מרוז'ין לציון], אמנם עי' בקובצי ישורון [שם המדובר באגרת שהרה"ק מרוזין רכש ממנה]
א גאליציאנער כתב:לפי הויקי...
א גאליציאנער כתב:ולגבי האיגרת הזאת השנית אין איתי יודע עד מה ובמה הנידון.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 238 אורחים