חכם באשי כתב:ואם מישהו לא הבין באיזו חסידות מדובר, אשלים את דברי הזקן ואציין: ששמה מסתיים באותה אות שפותחת.
זקן ששכח כתב:כתב אדג "הדברים נכוחים, שאכן יד זרה הייתה בספר, אולם באמת לא זרה כ"כ, כי הרי הספר לא נדפס מכת"י הר"פ כי אם מ"כתבי קודש . . אשר העתיק אותם אחד מתלמידיו הקדושים". א"כ, אין לייחס את הדברים לר"פ מקאריץ כי אם לא' מתלמידיו, מיהו? לא יודע".
א. בכוונה אינני מתייחס ל'שבחו של צדיק' כיון שהספר מלא סילופים, שקרים ודמיונות. ועוד חזון למועד בפורום נפרד.
ב. ולעצם טענת אדג שהיה זה א' מתלמידיו. לחיי! אך מהיכן נטל התלמיד את הראייה ה"מעוותת" כלפי אותה קבוצה, אם לא מהרוח שנשבה בקאריץ?!
ג. גם אם נניח שלא הרר"פ סבר כן, אינני יודע מאין לוקח אדם עטרה לעצמו לעשות בספרו של הזולת כבשלו. אם אין קטע בספר מוצא חן בעיניך אף אחד לא מחייבך לההדירו. ולא זו אף זו, עשוהו להרר"פ חסיד ב-ב, כמעט בכל הערה והערה.
מבי מדרשא כתב:חוששני שהשמטה אינה הדרך.
חכם באשי כתב:מבי מדרשא כתב:חוששני שהשמטה אינה הדרך.
אינה הדרך, אך זו המציאות, בכמה וכמה ספרים... ודי ליודע ומבין.
מבי מדרשא כתב:גלילי אתה, במחילה, מוציא דברים מהקשרם (כמובן שאם בי האשמה שלא הבנתי את דבריך, אני מתנצל לחלוטין)מה שהאמרי אמת אמר, לא היה לצנזורה אלא להשבת האמת לקדמותה, בטוענו כי הכניסו שקרים לספר. וכפי הנזכר בהודעות הקודמות. מכאן ועד צינזור ספרים, שיודעים שזו היא דעת הכותב וכך סבר, הדרך רחוקה. ומי אמר שזוהי דעת רבותינו, הלא מפורש ראינו כאן כמה וכמה מקומות שבהם נאמר מה עונש יד המוחקת.
[אגב, נהיה כאן פופולרי לחבוט בבאשי ולהעיר לו על שיטתו. אך אנא שימו לב, פעמים רבות שדעותיהם נכונות. אז אל תהיה ידכם קלה על המקלדת. עם כל ההערות, גם הוא חכם שיש לנהוג בכבודו]
מבי מדרשא כתב:[אגב, נהיה כאן פופולרי לחבוט בבאשי ולהעיר לו על שיטתו. אך אנא שימו לב, פעמים רבות שדעותיהם נכונות. אז אל תהיה ידכם קלה על המקלדת. עם כל ההערות, גם הוא חכם שיש לנהוג בכבודו]
גלילי כתב:כמו שכתב החכם באשי שמציאות זו הדרך [אני משער שאם יחפוץ יוכל להמציא לפנינו כמה השמטות ברורות]
אברך כתב:באשי, אף אחד אינו שונאך, ח"ו, גם אם יש או היה למישהו ביקורת על איזה תוכן של הודעות שהבאת, אינו גורם ח"ו שנאה עליך.
נראה לי שהפורום חייב לך תודה גדולה, שבזכותך הוא הפך להיות במה אמיתית לדברי תורה בכל מקצועות התורה.
אם יש אנשים שידם קלה על המקלדת בכתיבת ביטויי לשון חריפים אישיים, הרי זה מעיד על אישיותם, וח"ו לא על אישיות המבוקרים.
זקן ששכח כתב:תודה סמבוסק על כל הציטטות.
ועדיין סבור אני שיש הבדל גדול רב ותהומי בין אדם קטן שמרגיש נפגע מדברי גדול בישראל ועל כן מוחקו ללא שאלת גדול בישראל (אילו היה שואל ודאי היה כותב), לבין גדולי עולם המורים לצנזר.
מבי מדרשא כתב:בקיצור, לסיכום האמור, הרי שטוב יעשה כל הבא לצנזר וישאל שאלת רב מאחד מגדולי ישראל. וככלל אולי עדיף לו שלא יגיה מאשר יגיה ויצנזר. ואפשר שגם את זה ישאל רב.
איש_ספר כתב:בש"ק פגשתי את המו"ל של אמרי פנחס החדש המצוי באוצר (ואכן הוא בלע בקרבו את כל המדרש פנחס).
הוא סיפר
איש_ספר כתב:התנגדתו של ר' רפאל לברסלב נזכרת גם בכתבי סלונים.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 499 אורחים