שאלתי צורבא מדרבנן (לא היה לי הדוא"ל של המרא דאתרא הרב אבןטובה) למה בהמשנה בנדרים פ"ב מ"א נקרא חלה בשם 'חלת אהרן' - על תרומה מצינו למימר דרוצה לאפוקי מתרומת הלשכה דהוי דבר הנדור, אבל חלה לכאורה לא הוי אלא חלה אחד ואהרן מה הוא?
ותירץ לי בבקיאות ע"ד דרוש ע"פ הגמ' סנהדרין צ: עה"כ ונתתם ממנו את תרומת ה' לאהרן הכהן מכאן לתחיית המתים מן התורה שעתיד אהרן לחיות וישראל נותנין לו תרומה.
ואולי לזה התכוין המשנה לעורר לנו על תחיית המתים שאע"פ שאהרן הכהן לא נכנס לארץ, עדיין נקרא חלת אהרן ע"ש העתיד לרמז לנו תחיית המתים שתהי' בעת שתעלה רצון הבורא ית' ודפח"ח
שוב ראיתי במשך חכמה עה"כ הנ"ל דלזה כ' התורה ונתתם ממנו וכו' לאהרן הכהן דיתכן דכל מתנות כהונה הוא זכות דאהרן ואהרן זוכה בקבר ומתורת נחלה ממשמשת לבניו עד סוף כל הדורות עיי"ש המשך דבריו מה שיישב עפי"ז. ולפי"ד נוכל לומר לזה נקרא חלת אהרן ג"כ לומר שכל הכהנים זוכים לזה ע"י זכותיה דאהרן כהנא קדישא.
ועי' בפי' הרע"ב ואחריו התפאר"י שכ' על המשנה דכיון דאהרן היו ראשון שבכהנים נקרא על שמו, ולפי הנ"ל מדיוק יותר.
האם נמצא בענין מזה עוד במפרשי המשנה וגמ'?