עושה חדשות כתב:דרך אגב, בענינא דחבילות, הנה המג"א בסי' קמז כ' -
ובסוטה דף ח' אמרינן אין משקין ב' סוטות כאחד ואין מטהרין ב' מצורעים ואין רוצעים ב' עבדים ואין עורפין ב' עגלות כא' שאין עושין מצות חבילות חבילות וכתבו התו' שאסור להעמיד שתיהן בעזרה בבת א' אף על פי שאין שותות כא', ותימה וכי היה אוסר בכה"ג להעמיד ב' זבחים כא' בעזרה ולשחוט א' ואח"כ השני וכו' ע"ש, ומסיק בגמרא בכהן א' אין משקין ובב' כהנים משקין וצ"ע על הרמב"ם שפסק סתם ולא חילק, לכן נ"ל שהוא מפרש איפכא דכהן א' ע"כ משקה אות' זאח"ז לכן אף על פי שמעמידין בבת א' בעזרה ש"ד אבל בב' כהנים שמשקין בבת אחת זה אחת זה אחת אסור, ובזה מתורץ קושית התוס' שהקשו משני מצורעים ע"ש, והנה להרמב"ם מותר להביא שני תינוקות בבת אחת ולמול זה ואח"כ זה אבל לעולם בבת א' בשני מוהלים אסור ולהתוספות אסור להביאם בבת א' למולם זאח"ז אבל למולם בבת א' בשני מוהלים שרי וא"כ בשני ס"ת נוהגים כהרמב"ם דלא קפדינן על ההבאה ולהתו' בב"ה של נישואין לא יביאו שני הכוסות לפניו בבת אחת אלא לאחר ב"ה יקח כוס אחד ויברך ז' ברכות, וכ"מ בטור ובש"ע בא"ע סי' ס"ב, ומה שהקשו התוס' משני זבחים י"ל דוקא בב' מצות של חובה הוי חבילות וה"ה בשני קרבנות של חובה אסור להעמיד' כאחד וכ"מ ביומא פרק ה' דתנן הביאו לו השעיר משמע דאין מביאין פר ושעיר כאחד ע"ש
ולדבריו הוצאת ב' ס"ת יש בזה משום חבילות לשי' התוס'. וצ"ע, איזה מצוה יש בהוצאה, ואטו אסור להוציא ב' גמרות מארון הספרים. (אמנם עכ"פ אולי יש להביא מדבריו דאין ראוי לעשות הכנסת שבעה ס"ת יחד, וצ"ע).
ואיזה מצוה יש ב:
א. להעמיד שתי סוטות בעזרה?
ב. להעמיד ב' זבחים בעזרה?
אמנם אותה קושיא גם על "להביא התינוקות" למילה.
אלא שבזה כבר מצינו שזה נקרא מצוה (לדוגמא בלבד: כפי שכתבו הפוסקים, למיטב זכרוני הובא בבאה"ט ביו"ד) על ההלכה שצריך לקום בפני מביאי הביכורים, וגם בפני עושי מצוה נוספים, כגון מי שמביא התינוק למולו.
וא"כ, יכול להיות שיסוד אחד לכולם, ה
הכנה הסמוכה למצוה נקראת לצורך הענין גם "מצוה" לעניינים מסויימים, כגון לקום בפני העושים אותה, וכגון: לא לעשותה "חבילות חבילות", אבל זה ברור שאינם בגדרי "מצוה" כמשמעותם המקובלת, שהמבטלם עובר ב"עשה" דאורייתא או דרבנן....
ולהוציא גמרות מהארון, נראה לכאורה שאין זה דומה לס"ת, כי לא נצטווינו בדווקא ללמוד מתוך הגמרא, וא"כ בהוצאתן מהארון - לא התעסקנו ב"חפצי המצוה", משא"כ לעניין ספר תורה, שזאת התקנה: לקרוא מתוך ס"ת, וממילא, כאשר מוציאין אותו מן ההיכל התחלנו להתעסק עם "חפצי המצוה".