ישעיהו כתב:אפשר למצוא שם בקלות כל פרק וכל הלכה, יותר מהמהדורה הקודמת. כנראה הכותב הנ"ל עדיין לא ראה את המהדורה החדשה.
ועל הטענה שלא ראוי לעשות יותר מכרך אחד לכל חלק, האם הכותב למד פעם רמב"ם זמנים ? זה מאוד גדול, ולכן הוא בשני כרכים. האם אסור גם להוציא ששה סדרי משנה יותר מכרך אחד לזרעים וכרך אחד למועד וכו' ?
הרע במיעוטו כתב:לפני שדיברנו על המחיר הכפול ...
(אגב, למה כרך נזיקין שמכיל שליש מזמנים עולה אותו מחיר כמו זמנים או עבודה?
עמקן כתב:א. חיים כתב:שש ושמח כתב:האם בשאר החלקים יש תיקונים או הוספות? והאם יש תכניות להרחיב את המפתח בשאר החלקים ג"כ?
שמא מישהו יודע את התשובה, לתועלת רבים מאיתנו.
שמעתי שיש אלפי תיקונים בכל החלקים. אבל זה בעיקר מה שבא לידם באיזה אופן, ולא נערכו הכל מחדש כמו זמנים. יש להם תוכניות לערוך עוד חלקים, לגמור המתפחות על קידושין, לעשות מפתחות לספר המצות, וגם להוציא המפתחות באופן ממוחשב. אבל הכל הולך בעצלתיים, משום שבניגוד לשאר פרוייקטים דומים הלוקחים כסף מכל מי שהם מצליחים להתרים, הם עושים הכל מכסף הפרטי של הבעלים בלי להזדקק לתרומות כלל, ותקציב המוגבל אינו מרשה לעבוד מהר יותר. בנוסף הם מעדיפים להמשיך עם העורכים הוותיקים ומנוסים שכבר הוכיחו את עצמם, ומפחדים קצת להוסיף עוד עורכים.
כל זה שמעתי מאחד הטוען שיש לו מקורות בתוך המערכת, והכל על אחריותו בלבד.
הרע במיעוטו כתב: ועל כך שזה נמכר רק כסט
ישעיהו כתב:אפשר למצוא שם בקלות כל פרק וכל הלכה, יותר מהמהדורה הקודמת. כנראה הכותב הנ"ל עדיין לא ראה את המהדורה החדשה.
ועל הטענה שלא ראוי לעשות יותר מכרך אחד לכל חלק, האם הכותב למד פעם רמב"ם זמנים ? זה מאוד גדול, ולכן הוא בשני כרכים. האם אסור גם להוציא ששה סדרי משנה יותר מכרך אחד לזרעים וכרך אחד למועד וכו' ?
וכדי לפתור בעיה זו, השכילו מעצבי הכריכה לכתוב על גבי הכריכה מבחוץ אילו הלכות נכללו בכל כרך.לעומקו של דבר כתב:וכאות רספקט לבאים זה מקרוב הריני לבאר דברי: כוונתי הייתה שמי שיש לו איזה עניין ברמב"ם זמנים ידע עד היום בקלות איזה כרך הוא צריך להוציא מהארון, היום כבר לא.
ולא דנתי בכלל מה "ראוי" ומה לא ראוי, אלא בחסרון שיש לספר שאמור להיות שימושי, בספר הנפרס לכרכים רבים. (בהקצנה, ע"ע תורה שלמה)
א' זעירא כתב:וכדי לפתור בעיה זו, השכילו מעצבי הכריכה לכתוב על גבי הכריכה מבחוץ אילו הלכות נכללו בכל כרך.לעומקו של דבר כתב:וכאות רספקט לבאים זה מקרוב הריני לבאר דברי: כוונתי הייתה שמי שיש לו איזה עניין ברמב"ם זמנים ידע עד היום בקלות איזה כרך הוא צריך להוציא מהארון, היום כבר לא.
ולא דנתי בכלל מה "ראוי" ומה לא ראוי, אלא בחסרון שיש לספר שאמור להיות שימושי, בספר הנפרס לכרכים רבים. (בהקצנה, ע"ע תורה שלמה)
לעומקו של דבר כתב:מתחת רשימת הספרים הבדויים, חבל רק שלא כתבו הקרדיט "אנו מודים להרב איש ספר ולפורום אוצר החכמה אשר האירו את עינינו על הספרים הללו. (ואגב, האם הגיעו איכשהו לשאול את פיו של רדצ"ה (זוכרים? "וחבל על דאבדין"...)? האם דרך שאלת שאלת חלום או להבדיל סיאנס?...)
עמקן כתב:לעומקו של דבר כתב:מתחת רשימת הספרים הבדויים, חבל רק שלא כתבו הקרדיט "אנו מודים להרב איש ספר ולפורום אוצר החכמה אשר האירו את עינינו על הספרים הללו. (ואגב, האם הגיעו איכשהו לשאול את פיו של רדצ"ה (זוכרים? "וחבל על דאבדין"...)? האם דרך שאלת שאלת חלום או להבדיל סיאנס?...)
ממ"נ, או להרב מציץ ומליץ ולפורום בחדרי חרדים, שזה השם ואכסניה ראשונה שהוא השתמש לפרסם זה, או להרב חיים זאב באקסט ועיתון הפלס, שזה השם ואכסניה שהוא השתמש בםה כשהצליח להרעיש העולם. למה לתפוס השם ואכסניה האמצעית.
דרומי כתב:שוב בדקתי וההוספה "נעשה ונצליח" נמצאת בתחילת ספר קדושה. וצ"ת.
לעומקו של דבר כתב:לא כ"כ ברור לי, מכיוון שאת כל הכרכים עדכנו רק בתיקונים והוספות שנאספו להם ולא ערכו אותם מחדש, האם זה שלמרות זאת מוציאים אותם בסדרה חדשה ביחד עם ה"זמנים" החדש, אות הוא שלא מתכוננים כלל לערוך מחדש את שאר הכרכים.
שים-שלום כתב:לעומקו של דבר כתב:לא כ"כ ברור לי, מכיוון שאת כל הכרכים עדכנו רק בתיקונים והוספות שנאספו להם ולא ערכו אותם מחדש, האם זה שלמרות זאת מוציאים אותם בסדרה חדשה ביחד עם ה"זמנים" החדש, אות הוא שלא מתכוננים כלל לערוך מחדש את שאר הכרכים.
מצטרף לשאלה, האם הרוכש סט רמב"ם פרנקל חדש עתיד להתאכזב (מצד אחד, ולשמוח כמובן מצד אחר) בעוד כשנה כאשר יצא כרך אחר משוכלל ומעודכן, או שמא הדפסת כל הסדרה עתה מעידה כי בשנים הקרובות לא נראה תזוזה משמעותית?
אבןטובה כתב:והעולה הגדולה שלהם הוא שלא תיקנו ולא הוסיפו כלום על מקורות וציונים שבאמת זהו חלק היופי של מהדו' פרנקל
א. חיים כתב:האם הם מוכרים חלקים בודדים או שמא מחוייבים לקנות את הסט כולו ?
אודה למי שישיב.
א. חיים כתב:תודה. ומה בקשר לשאר הכרכים, אפשר אף אותם לקנות בבודדים ?
מחולת המחנים כתב:הגהמ כתב:יש לציין שמחבר ספר בן יוחאי היה ידוע בזמנו כיר"ש שומתו"מ אדוק
על צדיק דנן
viewtopic.php?p=111688#p111688
וראה גם כאן
http://ns8.ektec.com/forum/viewtopic.ph ... c5#p215608
וציטוט מדברי החת"ס עליו
http://ns8.ektec.com/forum/viewtopic.ph ... 5b#p559313
יתכן לתלות את הסנגוריא שלו על הזוה"ק בשרידי השבתאות שעדיין היתה קיימת באותן שנים בהונגריה, והחת"ס כידוע סלד מאד מאותן שתי כתות השבתאים והמשכילים.
בא חכם אחד תלמידו של הנודע ביהודה, ושמו רבי משה קוניץ, וכתב ספר "בן יוחאי" - יש שם בקיאות רבה מאד. יש כאלה אומרים שהמחבר לא בסדר כי הוא היה משכיל, אבל הוא לא משכיל אלא הוא תלמיד חכם וצדיק וירא שמים, ואפילו שלפעמים טעה. ורבי חיים פלאג'י (כף החיים סי' ט"ו אות ח' ועוד) קורא לו "הגאון בן יוחאי", ואבא ע"ה היה מתפעל מהבקיאות שלו.
הגהמ כתב:מחולת המחנים כתב:יתכן לתלות את הסנגוריא שלו על הזוה"ק בשרידי השבתאות שעדיין היתה קיימת באותן שנים בהונגריה, והחת"ס כידוע סלד מאד מאותן שתי כתות השבתאים והמשכילים.
במח"כ, ההשערה כ"כ רחוקה עד שכמדומני אף הגריעב"ץ היה צוחק עליה. יש לזכור שכבר מאה שנים לפני כן בדלו השבתאים מכרם בית ישראל בזעם, ואצ"ל שבזמן ההוא אין אתה מוצא שבתאים מתחפשים באיצטלה רבנית כלל.
ברוז כתב:מה הם עשו למעשה עם הספרים הבדויים?
מדוע את ספר המצות לא ההדירו מחדש?
עמקן כתב:שים-שלום כתב:לעומקו של דבר כתב:לא כ"כ ברור לי, מכיוון שאת כל הכרכים עדכנו רק בתיקונים והוספות שנאספו להם ולא ערכו אותם מחדש, האם זה שלמרות זאת מוציאים אותם בסדרה חדשה ביחד עם ה"זמנים" החדש, אות הוא שלא מתכוננים כלל לערוך מחדש את שאר הכרכים.
מצטרף לשאלה, האם הרוכש סט רמב"ם פרנקל חדש עתיד להתאכזב (מצד אחד, ולשמוח כמובן מצד אחר) בעוד כשנה כאשר יצא כרך אחר משוכלל ומעודכן, או שמא הדפסת כל הסדרה עתה מעידה כי בשנים הקרובות לא נראה תזוזה משמעותית?
מסתבר דמה שהיה הוא מה שיהיה. יהיו מהדורות חדשות של החלקים הראשונים, אבל זה יתקדם במהירות הצב. מי שלא צריך רמב"ם עכשיו כדאי לו לחכות. אבל למי שצריך רמב"ם שלא לקנות משום שבעתיד יהיה טוב יותר הוי כמh שאינו קונה מחשב משום שבעוד שנה יהיו מחשבים משוכללים יותר.
אגב, מהדורות חדשות קיימות גם בשאר ספרים, כגון גמרות של עוז והדר, טור השלם, הוצאות חדשות של השו"ע ועוד. לא מובן למה נטפלו דוקא לרמב"ם פרנקל.
גבול ים כתב:ברוז כתב:מה הם עשו למעשה עם הספרים הבדויים?
מדוע את ספר המצות לא ההדירו מחדש?
נדפסה הערת שוליים ברשימת הספרים שבראש ספר הלקוטים שמציינת כי הכותר דנן הינו חד"ת שנכתבו לע"נ משפחת ר' שבתי ז"ל.
נוטר הכרמים כתב:גבול ים כתב:ברוז כתב:מה הם עשו למעשה עם הספרים הבדויים?
מדוע את ספר המצות לא ההדירו מחדש?
נדפסה הערת שוליים ברשימת הספרים שבראש ספר הלקוטים שמציינת כי הכותר דנן הינו חד"ת שנכתבו לע"נ משפחת ר' שבתי ז"ל.
וכאן הבן התם שואל, למה היו צריכים את כל הסערה בשביל הגילוי הנאות הנ"ל. ואף גם זאת, אם זה כ"כ פשוט, למה לא היו זכאים אלפי המודעים לגילוי מלפני כשנה להודאה זו. בכל מקרה, מדובר בהתנהגות פטרונית ומכוערת.
ישעיהו כתב:אבןטובה כתב:והעולה הגדולה שלהם הוא שלא תיקנו ולא הוסיפו כלום על מקורות וציונים שבאמת זהו חלק היופי של מהדו' פרנקל
אינני יודע למה אתה קורא לכזה דבר "עוולה",
ולגופו של עניין, כמדומני שטעות בידך, ויש שם הרבה תיקונים והוספות,
ואציין כמה דברים שראיתי בהלכות שבת פרק ו, שזה ענייני אמירה לעכו"ם שאני עוסק בהם עכשיו (סליחה, "לגוי" ולא "לעכו"ם", שכחתי שבפרנקל עסקינן...),
א. בסוף הלכה ט נוסף ב"מקורות וציונים" קטע של כמה שורות,
ב. בהלכה יט נוסף שורה על "ולא ישאילנו",
ג. בכסף משנה בהלכה כב נוסף הערה על הגליון ב"כוכבית" (וזה לא נכתב במדור "מקורות וציונים" אולי בגלל חוסר מקום, ויתכן שזו גם הסיבה שאין כמות גדולה של הוספות ב"מקורות וציונים" בכל דף, כי זה היה יכול לשבש להם את העימוד, שנשאר זהה למהדורה הקודמת. וגם אני רואה שבספר המפתח החדש הם מציינים בין היתר להרבה ראשונים, ולסוגיות בגמ' וכדו', וחושבני שזה ג"כ כעין השלמה ל"מקורות וציונים").
בתוך הגולה כתב:ידועה דעת ר' דוד דבליצקי שמהדורה זו אין לה ערך מקורי
שש ושמח כתב:בתוך הגולה כתב:ידועה דעת ר' דוד דבליצקי שמהדורה זו אין לה ערך מקורי
פירוש?
א. חיים כתב:הרי"ד נפטר בשנת כ' ונכדו הריא"ז בשנת מ' (עמ' קטו) - איני יודע את השנים המדוייקות אבל קצת קשה להסכים שהם נפטרו בהפרש של כ' שנים בלבד. ואולי שגיתי בזה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 803 אורחים