רבים נוהגים לנשק את הטלית לפני שמתעטפים בו
ויש לדון בזה בתרתי, א. מצד הפסק בין הברכה להתעטפות, ב. מה טעם לנשק הטלית שאינו אלא בגד ואין בו קדושה.
האם יש מי שדן בדברים אלו? אשמח למקורות.
צולניק כתב: ב. מה טעם לנשק הטלית שאינו אלא בגד ואין בו קדושה.
צולניק כתב:רבים נוהגים לנשק את הטלית לפני שמתעטפים בו
ויש לדון בזה בתרתי, א. מצד הפסק בין הברכה להתעטפות, ב. מה טעם לנשק הטלית שאינו אלא בגד ואין בו קדושה.
האם יש מי שדן בדברים אלו? אשמח למקורות.
צולניק כתב:רבים נוהגים לנשק את הטלית לפני שמתעטפים בו
ויש לדון בזה בתרתי, א. מצד הפסק בין הברכה להתעטפות, ב. מה טעם לנשק הטלית שאינו אלא בגד ואין בו קדושה.
האם יש מי שדן בדברים אלו? אשמח למקורות.
ראיתי מבני עליה המחבבים מצוות, היו מנשקין המצות והמרור, וכל המצוות בעת מצוותן. וכן הסוכה בכניסתם וביציאתם. וכן ארבעה מינים שבלולב, והכל לחבב המצוות. ויש ללמוד זה ממה שכתב רמ"א (או"ח) בסימן כ"ד (ס"ד), יש נוהגין לנשק הציצית בשעה שרואה בם, והכל משום חיבוב מצוה. ואשרי מי שעובד את ה' בשמחה ובטוב לבב ובדביקה וחשיקה וחפיצה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 68 אורחים