שמר כתב:לצד שאכן פרשת פרה אדומה נאמרה אף במרה (עי' רש"י שם שם לו חק ומשפט, ובתורה תמימה שם) ואף כאן בפרשתנו קודם עניין מי מריבה, יש לתת את הדעת על כך שפרשה זו תמיד נסמכה לפרשיות העוסקות במים.
חשבתי לבאר כך, הנה (לכאורה) יש בבריאה רק דבר אחד שנברא באותו צורה ובאותו חומר אך שונה בהות,
מים, כלומר רק במים יש חלוקה ברורה יש מים מתוקים ויש מים מלוחים ושניהם נקראים ונראים אותו הדבר בדיוק, וכך הם מתחילת בריאת העולם ברא הקב"ה מים מתוקים ומים מלוחים, וזה הדבר היחיד לכאורה שנברא אותו דבר אבל שונה ממש, לדוגמא אין תפוח מתוק ותפוח מלוח וכדו'.
וא"כ י"ל שנסמכה פרה אדומה למים לומר כמו שבמים יש דבר והיפוכו שאיננו מוסבר כך גם בפרה אדומה יש דבר והיפוכו שאיננו מוסבר מטמא את הטוהרים וכו', בבחינת מי שאמר לשמן שידלק יאמר וכו'.
כך עלתה במחשבה לפני מקופיא ממש ומהרהורי הלב.