אבא יודן כתב:??
מקורות??
אוצר החכמה כתב:מה שלא הבנתי הוא. שנראה שכולם הבינו שהשאלה היא:
איך אפשר להבין את מעשה שאול ודוד?
ואם כן הוא למה השאלה היא איך מלמדם בחיידר ולא איך מבינים את זה?
אוצר החכמה כתב:מה שלא הבנתי הוא. שנראה שכולם הבינו שהשאלה היא:
איך אפשר להבין את מעשה שאול ודוד?
ואם כן הוא למה השאלה היא איך מלמדם בחיידר ולא איך מבינים את זה?
אבא יודן כתב:אוצר החכמה כתב:מה שלא הבנתי הוא. שנראה שכולם הבינו שהשאלה היא:
איך אפשר להבין את מעשה שאול ודוד?
ואם כן הוא למה השאלה היא איך מלמדם בחיידר ולא איך מבינים את זה?
אענה אני
אני בעצמי יכול להתמודד עם זה וגם אני יודע שלא את הכל מסוגלים להבין
אך מה אעשה עם תשב"ר ומה למדו עמהם בימי חז"ל כבן חמש למקרא, וגם היום יש כמה חדרים שלומדים זה.
הכל כחידה סתימה ותו לא! יש עוד?
ובכלל למה סיבב השי"ת שיהיה מעין תחרית בין שאול ודויד, לכאורה מיד כששמואל אמר להשי"ת איך אלך ושמע שמואל והרגני היה לו להשי"ת לענות לו [לדעתי דעת אנוש]: תאמר לשאול המלוכה סר ממך! והכל שלום, מה יש לבנאדם להשיג מחכמת השי"ת בענין זה?
[דומני שיש מן דר. נחמה לייבוביץ על זה, מישהו מכיר ויכול להורידו אלי]
בברכה המשולשת כתב:אבא יודן כתב:אוצר החכמה כתב:מה שלא הבנתי הוא. שנראה שכולם הבינו שהשאלה היא:
איך אפשר להבין את מעשה שאול ודוד?
ואם כן הוא למה השאלה היא איך מלמדם בחיידר ולא איך מבינים את זה?
אענה אני
אני בעצמי יכול להתמודד עם זה וגם אני יודע שלא את הכל מסוגלים להבין
אך מה אעשה עם תשב"ר ומה למדו עמהם בימי חז"ל כבן חמש למקרא, וגם היום יש כמה חדרים שלומדים זה.
הכל כחידה סתימה ותו לא! יש עוד?
ובכלל למה סיבב השי"ת שיהיה מעין תחרית בין שאול ודויד, לכאורה מיד כששמואל אמר להשי"ת איך אלך ושמע שמואל והרגני היה לו להשי"ת לענות לו [לדעתי דעת אנוש]: תאמר לשאול המלוכה סר ממך! והכל שלום, מה יש לבנאדם להשיג מחכמת השי"ת בענין זה?
[דומני שיש מן דר. נחמה לייבוביץ על זה, מישהו מכיר ויכול להורידו אלי]
הרי הבאתי לעיל שיש ספר שלם על זה
איש גלילי כתב:קצת תמוה לומר שעד סוף ימיו לא ידע שנמשח ע"י שמואל למלך.
שהרי אמר יהונתן (שמואל א' כג יז): "ואתה תמלך על ישראל ואנכי אהיה לך למשנה וגם שאול אבי ידע כן".
וכן אמר אח"כ שאול בעצמו (שם כד כא): "ועתה הנה ידעתי כי מלך תמלוך וקמה בידך ממלכת ישראל".
וכן אמר אבנר (שמואל ב' ג יח): "כי ה' אמר אל דוד לאמר ביד דוד עבדי הושיע את עמי ישראל מיד פלשתים ומיד כל איביהם", ומשמע שכן ידעו גם אנשי שאול.
פרי יהושע כתב:ורדף את דוד מפני שהיה מורד במלכות.
עקביה כתב:עכ"פ עדיין הדברים קשים. מקריאת דברי אחימלך הכהן הגדול בולט שנכרים דברי אמת - שלא עלה על דעתו שיש משהו בין שאול לדוד, והקושי והכאב בוקעים ועולים - מדוע שאול לא הסכים לקבל זאת. ואחרי שלא הסכים לקבל זאת, מדוע הרג שם את כולם, גברים נשים וילדים, שאין להם שום קשר למעשיו של אחימלך.
ויאמר המלך לרצים הנצבים עליו סבו והמיתו כהני ה' כי גם ידם עם דוד וכי ידעו כי ברח הוא ולא גלו את (כ: אזנו) [ק: אזני]
איש גלילי כתב:עקביה כתב:עכ"פ עדיין הדברים קשים. מקריאת דברי אחימלך הכהן הגדול בולט שנכרים דברי אמת - שלא עלה על דעתו שיש משהו בין שאול לדוד, והקושי והכאב בוקעים ועולים - מדוע שאול לא הסכים לקבל זאת. ואחרי שלא הסכים לקבל זאת, מדוע הרג שם את כולם, גברים נשים וילדים, שאין להם שום קשר למעשיו של אחימלך.
מקרא מלא דבר הכתוב, שלפי דעתו של שאול היו כל כהני נוב מורדים במלכות. וככתוב בספר שמואל (א' כב יז):ויאמר המלך לרצים הנצבים עליו סבו והמיתו כהני ה' כי גם ידם עם דוד וכי ידעו כי ברח הוא ולא גלו את (כ: אזנו) [ק: אזני]
איש_ספר כתב:ע"ע לא יומתו אבות על בנים ציון 38 ואילך וציון 71 ואילך.
ההוא גברא כתב:אסור להגיד שמפני הרוח הרעה היה פרנואיד ולא היה שפוי לגמרי?
ארי שבחבורה כתב:כן כתב המלבי"ם בשמואל א' ריש פרק כ"ה - שעד מות שמואל לא נודע ששמואל משח את דוד למלך מכיון ששמואל פחד משאול, ורק מאז ואילך זה החל להתפרסם ע"י תלמידי שמואל - עיי"ש.
שש ושמח כתב:הנה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 125 אורחים