מיללער כתב:חשבתי מכבר על התואר 'גרוש' שמכנים את מי שגרש את אשתו שכמובן נובע מההיפך של 'גרושה' (אשה שנתגרשה) אבל בעוד שהמלה 'גרושה' מקורה בתנ"ך תיבת גרוש לא מופיע אף פעם בתנ"ך (עפ"י חיפוש במאגרים) ובדברי חז"ל מופיע פעם יחידה בלבד והוא בפסחים קי"ב ע"א בסוף העמוד 'גרוש שנשא גרושה וכו''.
באמת נפלאת הוא ממני כי תיבת 'גרוש' מורה לדעתי שהבעל 'נתגרש' בעוד שהוא היה 'המגרש' ויותר היה נכון לכנותו בתור 'מגרש או גורש', האם יש מישהו שיודע אם דנו על זה מכבר?
ועל הכינוי אלמן על שם מי שאשתו מתה עליו רח"ל לא נמצא לא בתנ"ך ולא בחז"ל, הפעם היחיד שהמלה 'אלמן' מופיע בכלל בתנ"ך הוא בירמי' נ"א ה 'לא אלמן ישראל' שכמובן אין הכוונה לאלמן/אלמנה, הגם שהמכוון מתאים גם לשניהם, והלא דבר הוא למה 'אלמנה' הושנה והוחזרה כמ"פ בתנ"ך וחז"ל ולא מצינו תואר לאיש שאשתו מתה עליו? (בפשטות אני חושב שבעל בלא אשה לא חשיב אלמן שמורה על היותו גלמוד ואשה אלמנה מורה על גלמודתה כמ"ש היתה כאלמנה על ירושלים העזובה, ואמרו חז"ל טב למיתב טן דו וכו')
מיללער כתב:ועל הכינוי אלמן על שם מי שאשתו מתה עליו רח"ל לא נמצא לא בתנ"ך ולא בחז"ל, הפעם היחיד שהמלה 'אלמן' מופיע בכלל בתנ"ך הוא בירמי' נ"א ה 'לא אלמן ישראל' שכמובן אין הכוונה לאלמן/אלמנה, הגם שהמכוון מתאים גם לשניהם, והלא דבר הוא למה 'אלמנה' הושנה והוחזרה כמ"פ בתנ"ך וחז"ל ולא מצינו תואר לאיש שאשתו מתה עליו? (בפשטות אני חושב שבעל בלא אשה לא חשיב אלמן שמורה על היותו גלמוד ואשה אלמנה מורה על גלמודתה כמ"ש היתה כאלמנה על ירושלים העזובה, ואמרו חז"ל טב למיתב טן דו וכו')
וראיתי להרד"ק בספר השרשים שרש 'אלמ' שכתב בדרך אפשר ש'פלוני אלמוני' שמוזכר ברות היה 'אלמן' שאשתו מתה עליו, לפי' פי' הזה מצינו לזה סמך עכ"פ בכתובים, אבל הרד"ק בעצמו מביא שבפשטות אין זו הכוונה.
מעיין כתב:
וע"ש עוד בכמה ערכים
וגם בתוי"ט כ' ע"ז על רכוב
ועל מסור מביא מרבו שסוף שיהי' נמסר
מיללער כתב:חשבתי מכבר על התואר 'גרוש' שמכנים את מי שגרש את אשתו שכמובן נובע מההיפך של 'גרושה' (אשה שנתגרשה) אבל בעוד שהמלה 'גרושה' מקורה בתנ"ך תיבת גרוש לא מופיע אף פעם בתנ"ך (עפ"י חיפוש במאגרים) ובדברי חז"ל מופיע פעם יחידה בלבד והוא בפסחים קי"ב ע"א בסוף העמוד 'גרוש שנשא גרושה וכו''.
באמת נפלאת הוא ממני כי תיבת 'גרוש' מורה לדעתי שהבעל 'נתגרש' בעוד שהוא היה 'המגרש' ויותר היה נכון לכנותו בתור 'מגרש או גורש', האם יש מישהו שיודע אם דנו על זה מכבר?
למען הדיוק, חולץ ליבמתו.מיללער כתב: ש'חולץ' את יבמתו
כח הטענה כתב:למען הדיוק, חולץ ליבימתו.מיללער כתב: ש'חולץ' את יבמתו
מלך זקן וכסיל כתב:כח הטענה כתב:למען הדיוק, חולץ ליבמתו.מיללער כתב: ש'חולץ' את יבמתו
אם כבר לדייק
חולצת ליבמה (ה"א דגושה)
היבמה חולצת את נעל היבם
תוכן כתב:מכיון שבימינו הרוב המוחלט של מקרי הגירושין יוזמות אותן הנשים ואפילו אם הבעל יבקש שלום בית אין הנשים מתרצות בדרך כלל
אדג כתב:תוכן כתב:מכיון שבימינו הרוב המוחלט של מקרי הגירושין יוזמות אותן הנשים ואפילו אם הבעל יבקש שלום בית אין הנשים מתרצות בדרך כלל
זאת מנין לך, השערה או מידע מבוסס?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 615 אורחים